Almere naar Muiden en terug

October 25, 2014
October 2014

near Almere Poort, Flevoland (Nederland)

Op een mooie rustige herfstdag. Geparkeerd bij het strand van Almere. Er is nog maar een straat aan 1 zijde ivm verbreding van de snelweg. Over het strand en dan via een niet toegankelijk stuk ( ivm de werkzaamheden) de brug op gegaan. Over de brug er weer af. Daarna door een soort park naar Muiderberg. Ik heb steeds geprobeerd de kustlijn aan te houden. Na Muiderberg gaat de route verder over een dijkje. Het fietspad ligt lager. Maar als je dus op de dijk loopt heb je ook een mooi uitzicht over het water. halverwege kwam ik een klein strandje tegen. Heel mooi. Ook veel zwanen en andere vogels op het water. omdat er geen autoweg langs loopt is het op die dijk heerlijk rustig. Dan zie je ook het Muiderslot opdoemen. Maar als je denkt dat je dus door kan lopen....dat gaat niet, moet stuk terug lopen en dat op het meertje heen dat bij het Muiderlot ligt. Er liggen daar ook een tweetal forten/kazernes. ( worden ook gebruikt als trouwzaal ed) Muiderslot is heel mooi om te bezichtigen. Terugweg was wat minder omdat ik langs de binnenwegen richting Muiden /Almere ben gelopen. Een paar rechte lange stukken. Je kunt dus ook vanaf Muiden zelfde weg terug gaan. Al met al een erg mooie tocht. Daar mijn telefoon leeg was is het laatste stukje als afzonderlijk tocht neergezet. totaal dus ongeveer 17 km.

Uitzicht over het water

Pad door park bij Muiderberg

PictographBeach Altitude 132 ft

mooi strandje achter de dijk

Uitzicht over het water

Zwanen vlakbij de haven van Muiden