Alkurruntz, Aizkoz y Larrondo desde alto de Otsondo

Photo ofAlkurruntz, Aizkoz y Larrondo desde alto de Otsondo Photo ofAlkurruntz, Aizkoz y Larrondo desde alto de Otsondo Photo ofAlkurruntz, Aizkoz y Larrondo desde alto de Otsondo

8 mi
January 25, 2024
January 2024

near Amaiur / Maya, Navarra (España)

Ruta circular desde Alto de Otsondo.
- Menhir De Artzubieta (0.7 km)
- Alkurruntz (2.0 km)
- Aizkoz (2.8 km)
- Aizkozko lepoa (3.7 km)
- Collado de Atxuela (5.7 km)
- Larrondo (6.4 km)
- Pausutxar (6.7 km)
- Collado Zueta (10.4 km)
Denbora asko igaro ondoren, talde osoa batzea lortu dugu, gaixotasunagatik, lesioagatik edo bestelako konpromisoengatik bajarik gabe.
Goiza berezia da ibilaldirako, tenperatura eta eguzki atseginarekin, negurako ez oso egokia.
Gaurko ibilbideak 13 kilometro eta 550 metroko desnibela ditu eta lau ordu eta laurdenetan egin dugu, gosaria, argazkiak eta abar barne.
Gaurko ibilaldia Otsondoko gainetik egingo dugu. Autoa Otsondo gainean dagoen aparkalekutik 500 metrora utziko dugu.
Alkurruntz igoera, autoa utzi dugun toki beretik ikus dezakeguna, marka berde eta zuri batzuei jarraituz egingo dugu. Ordu eta erdiko igoera nahiko gogorra. Gailurrera iritsi aurretik, menhir batetik igaroko gara eta markatutako bideari jarraituko diogu. Tontorra inguratuz jarraituko dugu bidea, aurrez aurre jarri beharrean. Ehun gradu inguru biratu dugunean, bidea markatuta utzi eta zuzenean gailurrera joango gara. Bertara iritsi aurretik, defentsa-sistema oso batera sartzeko atetik igaroko gara.
Gero gailurrera iritsiko gara. Gailurretik Iparraldeko kostaldea dugu, alde batetik, Pirinioak bestetik, Mendaur, Larun, Adi, Saioa, Ernio, Erlo eta abar, benetan ikusgarria.
Igoera egin dugun alde beretik bistak gozatu ondoren, jaitsi eta muino batera iritsiko gara monolito/iturri batekin topatuko gara eta ondoren, tumulu batekin topo egingo dugu. Handik pista bat hartuko dugu mendi-lepo berri batera eramango gaituen. Handik Larrondo gailurrera igoko gara.
Buelta pistatik eskuinera egingo dugu, Alkurruntzera igotzea saihestuz, berriro marka berde eta zuriei jarraituz.
Ibilbidean defentsa-lerro baten parte diren bunker ugari ikusi ahal izan ditugu. Haien kokapenari, egoerari, orientazioari eta abarri buruzko teoriak egin ditugu, eta beste behin erakutsi dugu ia gauza guztietan oso ondo ulertzen dugula.
Eguna amaitzeko, Santxotena jatetxean bazkaltzen dugu, sukalde eta menu bikainagatik. Solasaldiaren ondoren Hernanira itzuli eta Karreron garagardo batekin solasean jarraitu dugu.

Después de mucho tiempo hemos conseguido juntar todo el equipo al completo sin bajas por enfermedad, lesión u otros compromisos.
La mañana es especial para la caminata con una temperatura agradable y luciendo un sol impropios de las fechas invernales.
El recorrido de hoy tiene una distancia de 13 kilómetros con 550 metros de desnivel y realizado en cuatro horas y cuarto incluyendo fotos almuerzo etc.
El paseo de hoy lo realizamos desde el alto de Otsondo. Dejamos el coche a unos 500 metros del parking que existe en el alto.
El ascenso a Alkurruntz, cima que podemos observar desde el mismo sitio donde hemos dejado el coche, lo vamos a realizar siguiendo unas marcas verdes y blancas. Antes de llegar a la cima pasaremos por un menhir y seguimos la senda marcada. Vamos a seguir la senda rodeando la cima en vez de encararla de frente. Cuando hemos girado unos cien grados vamos a dejar la senda marcada para dirigirnos directamente a la cima. Antes de llegar a la misma pasamos por la puerta de acceso a todo un sistema defensivo.
Posteriormente llegamos a la cima .Desde la cima tenemos a tiro de piedra la costa de Iparralde por un lado , el pirineo por otro, Mendaur, Larun, Adi, Saioa, Ernio, Erlo y un largisimo etc., verdaderamente espectacular.
Descendemos después de disfrutar de las vistas por la misma cara por la que hemos realizado el ascenso para llegar a un collado con un monolito/fuente y posteriormente encontrarnos con un túmulo. De aquí vamos a dirigirnos a coger una pista que nos llevará a un nuevo collado donde encararemos el pequeño ascenso a la cima de Larrondo.
La vuelta la vamos a hacer por pista a la derecha evitando el ascenso a Alkurruntz siguiendo de nuevo las marcas verdes y blancas.
En el recorrido hemos podido observar una gran cantidad de bunkers que forman parte de una línea defensiva. Hemos realizado nuestras teorías sobre su colocación, situación, orientación etc. demostrando una vez más que somos muy entendidos en casi todo.
Para terminar el día comemos en el restaurante Santxotena muy recomendable por su excelente cocina y menú. Tras la tertulia regreso a Hernani y continuar tertulia con una cerveza en el Karrero.