Aljezur, countrywalk naar Rogil

February 10, 2019
February 2019

near Aljezur, Faro (Portugal)

Leuke rondwandeling die start op de camping bij Aljezur.
Vanaf hier lopen we richting de N120 en steken deze over om in de velden verder te lopen richting Rogil.

Mooie rustige en landelijke omgeving waar de karrenpaden ons doorheen leiden.

Even voor Rogil staat een oude Portugese molen die echter wel een renovatie kan gebruiken.
In Rogil lopen we langs de fontein en de moderne kerk naar het begin van het irrigatie-kanaal.

Deze volgen we verder tot het eind, daar waar hij met een klein watervalletje verdwijnt in een tunnel.
Vanaf hier volgen we de zandweg tevens de GR naar de camping.

Tot 2018 was dit kanaal ook de route die de wandelaars van de Rota Vicentina liepen van Odeceixe naar Aljezur. Tegenwoordig gaat de route direct vanaf Rogil over de zandweg richting Aljezur.
Het is ons niet helemaal duidelijk waarom de route is verlegt van het kanaal naar de weg.

PictographProvisioning Altitude 594 ft

PictographMonument Altitude 585 ft

PictographFountain Altitude 518 ft

PictographRisk Altitude 493 ft

PictographWaterfall Altitude 483 ft

Kunstmatige waterval

• Photo of The hiking petsitters
    The hiking petsitters Feb 24, 2023

We hebben opnieuw een wandeling van jullie gelopen, deze keer geparkeerd in Carrascalinho, zodat het in totaal bijna 15 km is geworden Deze wandeling heeft mooie gedeeltes, zeker langs het irrigatiekanaal, afgewisseld met minder inspirerende stukken.
    In de velden bij Carrascalinho moesten we het hek open en dicht maken van een plantage, waar de route dwars doorheen loopt.
    Samengevat: leuk voor een keertje.

• Photo of The hiking petsitters
    The hiking petsitters Feb 24, 2023

Leuk voor een keer

Wicky en Erick Feb 24, 2023

Hoi hoi, ook nu weer dank voor jullie beoordeling. Groet van Wicky en Erick👋.