ALİNDA-TEKELER-ALİNDA

November 23, 2017
November 2017

•   4.7 1 review

near Karpuzlu, Aydın (Türkiye)

Karpuzlu'nun kuzeybatısındaki tepede bulunan Alinda antik kentinden yürümeye başladık. Alinda'yı kısaca gezdikten sonra, güneybatısından asfalt yolu geçip eski taş yola girdik. Bu taş yolu (işaretli Karya yolu) yukarıya doğru yürüyerek Tekeler köyüne vardık.
Tekeler köyünden iki km kadar yürüdükten sonra Yahşiler köyüne, oradan da Şenköy'e geçtik.
Yahşiler köyünden sonra, Alinda su kemerlerine kadar sürekli iniş yaptık. Bu bölümde bölgeye özgü çok ilginç kayaları hayranlıkla izlmekten kendimizi alamadık.
Parkur boyunca içme suyu kaynağı yok. Antik yol boyunca bir çok yerde, hemen hemen her büyük kayanın altında su kaynağı var. Ancak bu sular sadece hayvanların içmesine elverişli. Yürüyüşe başlarken suyunuzu ve yiyeceklerinizi yanınıza almalısınız. Tekeler köyü büyük bir yerleşim yeri. Bu köyden de her türlü gereksiniminizi karşılayabilirsiniz.

ALİNDA

Alinda , eski Anadolu'nun Batısında bir şehirdir. İç Karya Bölgesinde bulunan Alinda, bugünkü Karpuzlu İlçesi, ilçe merkezi sınırları içersinde, doğuya bakan bir yamaçta kuruludur. Alinda Karyalılar tarafından kurulmuştur. Tarih sahnesine çıkışı, Karya Prensesi Ada (İ.Ö. IV. yy.) ile olmakla birlikte, kent hakkında bilinenler İ.Ö. 14. yy.'a kadar gitmektedir. Alinda Hitit İmparatoru II. Mursilis (İ.Ö. 1350 - 1320) döneminde Seha Irmağı Ülkesi'ne bağlı bir kentti. II. Mursilis döneminde Alinda kentinin adının İalanta olduğu bilinmektedir. Alinda Antik kentini tarih sahnesine çıkaran ve onu ünlü yapan Karia Kraliçesi Ada olmuştur. Kent yapılarında mermerin kullanılmadığı, granit taşların kullanıldığı gözlemlenmektedir. Bulunan mezarlarda süse pek rastlanmaz. Her türlü olumsuzluğa rağmen Alinda gezgin için bulunmaz güzellikte bir kenttir. (Alıntı)

TİYATRO

Alinda antik kentini çok güzel manzaralı bir yamacında bulunuyor. Kazı yapılmamış henüz. Tiyatronun her tarafını zeytin ağaçları kaplamış.

ANTİK TAŞ YOL

TEKELER KÖYÜ

Alinda antik kentinin güneybatısında bir tepe üzerinde kurulu bulunan, Karpuzlu ilçesinden büyük olduğu söylenen bir köy. Köylü geçimini zeytin ve fıstık çamı ile karşılıyor. İnsanları oldukça sıcakkanlı.

YAHŞİLER

Tekeler köyünün iki km kadar batısında yer alıyor. Tipik bir Latmos Dağı köyü. Tekeler'den çok daha küçük bir köy.

ŞENKÖY

Tekeler köyünün kuzeyinde bulunan çok küçük bir köy. Çok gariptir, neredeyse tam köyün merkezine, DSİ tarafından gölet yapılıyor. Gölet Tekeler yönünden gelen dere üzerine kuruluyor. Eğer bu gölet su tutarsa, Tekeler ile Şenköy arasında ulaşım, neredeyse teknelerle yapılacak gibi görünüyor.

PATİKA GİRİŞİ

ALİNDA

Yürüyüşümüzün sonunda yine Alinda'dayız. Sabah, arabalarımızı bıraktığımız yere gelerek yürüyüşümüzü tamamlıyoruz.

• Photo of coskunaktas48
    coskunaktas48 Dec 16, 2019

Hocam merhabalar.Paylaştığınız bu parkuru yürümek istiyoruz.iki kişiyiz bu rotada bizim dikkat etmemiz gereken bir bölüm varmı.iki kişi olduğumuzdan dolayı aracı bıraktığımız yere tekrar gelmemiz lazım.Rota hakkında bizi bilgilendirirseniz sevinirim

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Dec 16, 2019

Merhaba Coşkun Bey,
    Parkur çok kolay, herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Biz de, İzmir'den özel arabalarımızla Karpuzluya gittik. Alinda Karpuzlu'nun hemen üzerinde yer alıyor. Araçlarımızı Alinda antik kenti girişine parkettik. Önce, yarım saat kadar kalıntıları dolaştık. Sonra zeytinlikler arasında kalan, taş döşeme eski, güzel bir yolu yürüyerek Tekeler köyüne çıktık. Köy büyük bir yerleşim yeri. Gün boyunca gerekli olabilecek, her türlü ihtiyaç maddeleri buradan alınabilir.
    Bizim yürüdüğümüz rotayı izleyerek herkes, hiç zorlanmadan yürüyebilir. Tabii, Tekeler köyüne kadar sürekli çıkış olduğu unutulmamalı.
    Yürüyüşü yine Alinda'ya yaptık. Araçlarımıza binip İzmir yoluna düştük.

• Photo of Ümit Sarılar
    Ümit Sarılar Jun 16, 2021

Alinda antik kenti mutlaka görülmeli,parkur da genel anlamda güzel tavsiye ederim