Alınca - Sidyma Antik Kenti

July 8, 2023
July 2023

near Avlan, Muğla (Türkiye)

Her geçen gün bir öncekinden daha ilginç ve sürprizlerle dolu oluyor. Bugün Çeti Kamp alanından ayrıldım, yolun hemen hemen yarısını asfalt yoldan geldim diğer yarısı da dağ yolunda yarı patika yarı tırmanış şeklindeydi. Basit bir güzergah bir kaç saate yürünüyor. Sidyma'da bir sürü kamp atabileceğiniz yerler var. Yolun sonunda muhtarın evi var, öncesinde tabi 5 kişilik bir ekiple tanıştık yolda, sonrasında köy muhtarının evinde onlarla da beraber kahve içip karpuz yedik. İnanılmaz samimi insanlardı, ailemin yanında gibiydim... Sidyma'ya gelmişken Likya yolunu bulan Kate Clow ablamızın burda olduğunu söylemişlerdi, görmek istedigimi söyledim. Muhtar da hemen aradı çağırdı meğer gerçekten oradaymış, ben şehir efsanesi sanıyordum :)
Gelince şok geçirdim, kendisiyle inanılmaz bir sohbet ettik. Aklımdaki her şeyi sordum. Fransa, İtalya, ispanya gibi bir çok ülke de bu tarz yollar varmış, kendisi de oralardan ilham almış. Yolları nasil keşfettiğini sorduğumda; burada likya şehirlerinin olduğunu biliyordum, eğer şehirler varsa onları birbirine bağlayan "yollar" da vardır dedim ve o yolları bulmaya çalıştım dedi. İnanılmaz bir kafa yaaa, inanılmaz. Kilit düşünce şu: "BİR YOLU OLMALI?"
Şu an hala yolu genişletiyorlarmış, "Yollar" bitmemiş yani, hep yeni yollar keşfediliyor, açılıyor. Bu yolun temmuz ağustos ayında çok tehlikeli olduğunu, hatta 3-4 kişinin sıcaklar yüzünden öldüğünü söyledi, 24 yaşında bir tanesi geçen sene kalp krizinden ölmüş. Bana da gitme dedi.
Ya bu yolu yürüyeceğimi söylediğim neredeyse herkes gitme dedi. Abi geçtim, yolu bulun kadın bile gitme diyor. Anlam veremiyorum, ne yapacağımı ben de bilmiyorum şu an, yarın ola hayrola.
Ama bir yolu olmalı...

• Sıla Bulut Jul 8, 2023

Hocam risk almak güzel ama bu kadarı da fazla değilmi ya kendinizi bilerek ölüme atıyorsunuz,umarım gittiğiniz gibi geri dönersiniz Allahın izniyle,şimdiden yeni rotanızda kolaylıklar diliyorum 🌿🙏🏻

• Şehid İsmail Jul 8, 2023

Hocammm evet risk almak güzel ama cidden bu kadarı fazla. Yani yolu bulan kadın diyor bunu biz değiiiiiiil. Neden bu kadar zorluyorsunuz anlam veremiyorum. Lütfen iyice düşünüün. Sizi seviyoruzzz