Alihocalar, Karagöllü, Alihocalar Loop

Photo ofAlihocalar, Karagöllü, Alihocalar Loop Photo ofAlihocalar, Karagöllü, Alihocalar Loop Photo ofAlihocalar, Karagöllü, Alihocalar Loop

February 27, 2016
February 2016

near Alihocalar, Kocaeli (Türkiye)

Nefis patikalardan geçen, keşfedilecek daha bir sürü alternatif güzergahı olan, fazla tırmanması olmayan nefis bir yürüyüş rotası.

Rota kısmen tarlalardan geçiyor, tarladan geçişte ekine zarar vermeyecek şekilde kenardan yürümeye dikkat edilmeli.

Alihocalar'da bakkal kahve ve su kaynağı var. Karagöllü 'ye yakın bir çeşme, haritada işaretli. Alihocalar'a Kocaeli'nden toplu ulaşım, çok kısıtlı sayıda var. Güzergahta çok az araç geçiyor, dolayısı ile Alihocalar'a otostopla erişim de zor.

Alihocalar, izole ve çok sempatik bir köy. Yandex'e aldanmayın: İstanbul'dan giderken Yağcılar üzerinden gitmekte fayda var; Kutluca'dan giden yol asfalt değil (ama binek otomobil geçebilir).

Rota neredeyse tamamen ufak patikalardan geçiyor, bir kaç yerde kendi ile kesişiyor, buralardan geri dönülerek rota kısaltılabilir (bkz shortcut ve shortcut2 noktaları).

Dere geçişi yok.

Ulaşımın biraz uzun sürmesi dışında nefis bir rota, Alihocalar çok güzel bir köy, kısacası ideal bir trekking rotası. Manzaralar dehşet. Bolca vadi arasından geçilmesine rağmen fazla tırmanma yok.

13.1inci km ile 13.4üncü km arası patika yok, burada istikamet belirleyip araziye daldık.