Alemdağ-Taşdelen

October 3, 2022
October 2022

near Alemdar, İstanbul (Türkiye)

Rota Üzerindeki Yerleşimler: Alemdağ, Alemdağ Ormanı, Sultançiftliği Devlet Ormanı, Sultançiftliği, Taşdelen, Güngören

GENEL BİLGİLER: Yürüyüşe erken başlayıp erkenden (öğle sularında) bitirdik.

Yürüyüş başında markete uğramak için, Saray Caddesi'ne yöneldik. Alışveriş sonrası, indiğimiz durağa geri dönmemek ve farklı bir yoldan ormana girmek için, cadde boyunca güneye devam ettik. Otobanın altından geçip yönümüzü batıya verince, kendimizi askeri bölgenin girişinde bulduk ve ormana gireceğimiz noktaya ulaşamadık. Bu yüzden, otobüsten indiğimiz durağa geri dönmek durumunda kaldık. Kısacası, rota kaydının em başındaki bu git-gel anlamsız olduğu için yapılmaması ve Alemdağ Merkez Cami'nin oradan Alemdağ Vakıf Cami'ne doğru yürünmesi tavsiye olunur.

Rota üzerindeki üç kültür varlığından ikisiyle (Alemdağ Vakıf Cami ve Tur Hasan Mezarı) karşılaşılmıştır. Vakıf Caminin yakınında gösterilen Mütevelli Suyu Çeşmesi'ne denk gelinememiştir.

ULAŞIM: Parkurun başlangıcına ulaşmak için, hedef olarak Çekmeköy (Madenler) Metro İstasyonu'nu belirlemek gerekiyor. Şahsen Bostancı'da oturan biri olarak İETT'nin 19D Bostancı-Ümraniye otobüs hattını kullanarak Dudullu'ya geçtim, Dudullu'dan metroya binerek 2 durak sonra Çekmeköy'de indim. Fakat yakında açılacak Bostancı-Dudullu metrosu ile şehrin Anadolu Yakasının sahil kesiminden Dudullu'ya ulaşım daha da kolaylaşacaktır.
Avrupa yakasından Çekmeköy Metro İstasyonu'na ulaşım ise, çok daha kolaydır. 522ST Sultanbeyli-Mecidiyeköy hattını kullanarak tek araçla ve hızlıca buraya ulaşmak mümkündür. Keza sabahları ters trafikte kaldığı için ve bu hattın araçları ikinci köprüyü kullandığı için, son derece kolay ve seri bir şekilde Çekmeköy'e gelinebilir. Nitekim yol arkadaşım bu aracı kullanarak benden biraz daha kısa sürede Çekmeköy'e ulaşmıştı.
Çekmeköy'den ise, 11R Reşadiye-Necip Fazıl Metro hatlı araca bindik. Çekmeköy Madenler metrosundaki İETT durağından Alemdağ'a giden herhangi bir araca binilebilir. Hatta aslında Mecidiyeköy'den İETT'nin 522 nolu hattı direkt Alemdağ'a -yürüyüşün başladığı noktaya- ulaşmaktadır. Fakat bu aracın sefer saatleri çok seyrek olduğu için ve ayrıca Bogaziçi Köprüsü'nü kullanıp üstüne üstlük Çekmeköy Şile otobanını kullanmadığı için, bu hatla yaka değiştirip Madenler'e gelmek mantıklı değildir. Çekmeköy Madenler İETT durağındayken, 522 hat numaralı araç gelirse pekala binilebilir.
Bininen otobüslerden Alemdağ İETT durağında inilmesi gerekmektedir. Biz, bu duraktan kaydı başlattık.

Dönüş için yürüyüşü bitirdiğimiz Taşdelen'deki Güngören İETT durağından sabah kullanılan otobüs hattını ya da duraktan geçen ve Çekmeköy Madenler'e giden herhangi bir hattı kullanmak mümkündür (Biz, 522'ye denk geldik). Çekmeköy'den sonra yukarıda anlatıldığı gibi şehre geri dönülebilir.

İyi faaliyetler...

PictographReligious site Altitude 524 ft

Alemdağ Vakıf Cami

Kültür envanterine kayıtlı olan bu cami, kiliseden dönmeydi.

PictographRuins Altitude 511 ft

Vakıf Cami Bahçesindeki Antik Taş

PictographLake Altitude 613 ft

Küçük Su Bendi

Bendin önünde veya çaprazında piknik yapılabilecek küçük bir alan vardı. Patika, bu noktada bitiyordu (4. Fotoğraf)

Sapak

Takip ettiğimiz kayıtlı rotaya göre, bu sapaktan döneceğimi bilerek düz ilerledik ve bendi gördükten sonra geri döndük.

Sapağın olduğu nokta, tam sırt hattındadır. Şehrin hem kuzey tarafı, hem de güney tarafı rahatlıkla görülmektedir.

Manzara

PictographReligious site Altitude 1,016 ft

Kültür envanterine kayıtlı olan bu mezar yolun kenarındaydı, fakat askeri bölgenin içindeydi. Bu yüzdenezarın yanına kadar gidemedik ve tel örgünün kenarından fotoğraf çektik.

Manzara (Seyir Terası)

Google haritasında burası "Seyir Terası" olarak geçiyor. Fakat burada teras gibi herhangi bir yapı yok, ama evet dört bir yandan manzara muhteşem manzara var 😌

Loopu tamamladığım nokta, 100-150 metre gerideydi. İzi biraz geç attım.

Yolun hemen sağındaydı. aracı yol kenarına bırakabilirsiniz. Aslında bu olan birazdan göreceğimiz mesire alanının uzantısıydı. Sakinlik arayanlar burayı tercih edebilir.

Mesire Alanı

Mesire alanının bu bölümü biraz bakımsızdı, ama yine ağaç altı, güzel, ferah bir yerdi. Etrafta kimse olmadığı için sakince piknik yapılabilir. Ama hafta içi daha tenha olduğunu unutmamak gerekir.

Asfalt köprüden geçtik ve mesire alanının köprüden sonraki kısmında, hafta içi olmasına rağmen birkaç aile olduğunu gördük.

Mesire Alanı

Hafta içi, bu noktada hiç kimseler yoktu.

Bu noktadan, düz devam edilirse otoyolun altından geçiş imkanı bulunmaktadır.

Loop yapacaktım, fakat askeri bölge olduğu için, döngüyü tamamlamamı sağlayacak yol ile aramda tel örgü vardı. Mecburen aynı yolu geri döndüm.

Çizdiğim rota sağdan devam edip sonra sola sonra tekrar sola dönerek yine bir yarım daire çiziyordu, ama bu noktadan sağa dönmek ya da düz ilerlemek bizi, askeri bölgenin sınırına dayandıracaktı. Bu yüzden planlarda değişiklik yaptık ve sola dönerek Sultançiftliği Devlet Ormanı'ndan çıkmaya karar verdik.

Ormandan bu noktadan rahat çıktık, çünkü yarım saat önce tekrar ormana girdiğimiz noktada demir kapı olduğundan altından geçmek zorunda kalmıştık, ama burada herhangi birnkapı yoktu. Tabi, şimdilik :)