Aldea Vella - Monte Iroite (EVA - 10)

Photo ofAldea Vella - Monte Iroite (EVA - 10) Photo ofAldea Vella - Monte Iroite (EVA - 10) Photo ofAldea Vella - Monte Iroite (EVA - 10)

September 29, 2018
September 2018

near Rego, Galicia (España)

Galego:
Ruta só de ida de case 15 quilómetros cruzando gran parte da Serra do Barbanza, desde Aldea Vella, ata o EVA-10 no monte Iroite.
Nesta ruta case non fixen fotos, porque o traxecto inicial fixémolo polo mesmo percorrido das dúas rutas anteriores por esta zona, ( https://é. wikiloc. com/rutas-sendeirismo/aldea- vella- curota-aldea- vella-28491577 e https://é. wikiloc. com/rutas-sendeirismo/aldea- vella-a- portela-aldea- vella-28698219) seguindo o carreiro ao longo do regacho de San Xoán ata a parte alta do mesmo, co que xa podedes ver as fotos nesas rutas, dende aí tiramos cara ao Alto dás Ceas, subindo polo camiño que hai entre o Alto da Lagoa e o Alto de Inxerto.
A partir do Alto das Ceas, pasando polo Alto do Barazal, seguimos os camiños que percorren o parque eólico, en dirección ao EVA-10, no monte Iroite, que era o noso destino.
Todo o camiño fixémolo por carreiros ou camiños de terra excepto o tramo final, duns dous quilómetros e medio, que foi por unha pista asfaltada.
O mellor da ruta é toda a subida desde Aldea Vella ata o Alto do Barazal, a partir de aí, o terreo faise un pouco máis monótono, con zonas nas que hai unhas vistas moi chulas da ría de Muros – Noia, e da costa cara ao norte, podendo ver o monte Louro, Finisterre, etc. aínda que hoxe non puidemos gozar demasiado destas vistas por culpa da néboa que cubría completamente as rías e a costa, pero non deixa de ser moi bonito ver ese mar de nubes cubríndoo todo por baixo de onde estabamos.
Ruta moi recomendable e que se pode facer bastante fácil, mesmo con nenos (cun pouco de fondo para estas rutas) excepto o tramo inicial de subida ao longo do regacho de San Xoán, que é bastante complicado.

Castellano:
Ruta solo de ida de casi 15 kilómetros cruzando gran parte de la Serra do Barbanza, desde Aldea Vella, hasta el EVA-10 en el monte Iroite.
En esta ruta casi no he hecho fotos, porque el trayecto inicial lo hicimos por el mismo recorrido de las dos rutas anteriores por esta zona, (https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/aldea-vella-curota-aldea-vella-28491577 y https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/aldea-vella-a-portela-aldea-vella-28698219) siguiendo el sendero a lo largo del regato de San Xoán hasta la parte alta del mismo, con lo que ya podéis ver las fotos en esas rutas, desde ahí tiramos hacia el Alto das Ceas, subiendo por el camino que hay entre el Alto da Lagoa y el Alto de Inxerto.
A partir del Alto das Ceas, pasando por el Alto do Barazal, seguimos los caminos que recorren el parque eólico, en dirección al EVA-10, en el monte Iroite, que era nuestro destino.
Todo el camino lo hicimos por senderos o caminos de tierra excepto el tramo final, de unos dos kilómetros y medio, que fue por una pista asfaltada.
Lo mejor de la ruta es toda la subida desde Aldea Vella hasta el Alto do Barazal, a partir de ahí, el terreno se hace un poco más monótono, con zonas en las que hay unas vistas muy chulas de la ría de Muros – Noia, y de la costa hacia el norte, pudiendo ver el monte Louro, Finisterre, etc. aunque hoy no pudimos disfrutar demasiado de estas vistas por culpa de la niebla que cubría completamente las rías y la costa, pero no deja de ser muy bonito ver ese mar de nubes cubriéndolo todo por debajo de donde estábamos.
Ruta muy recomendable y que se puede hacer bastante fácil, incluso con niños (con un poco de fondo para estas rutas) excepto el tramo inicial de subida a lo largo del regato de San Xoán, que es bastante complicado.

La Ría de Arousa cubierta por la niebla

Cañón del Regato de San Xoán por el que se hace la subida, al fondo, la ría totalmente cubierta por la niebla.

Fuente de San Xoán

Fuente en la parte alta del regato de San Xóan, donde termina la subida complicada desde a Aldea Vella, se puede beber de esta fuente, al menos nosotros bebimos y no tuvimos ningún problema...

Mar de nubes en la Ría de Muros

En esta ocasión, debido a la niebla, no se ve Fisterra, solo se ve la cima del monte Louro sobresaliendo de la niebla en la punta de la boca de la ría, pero no deja de ser una vista espectacular.