Aldabideko ur-jauzia / Cascada de Aldabide

Photo ofAldabideko ur-jauzia / Cascada de Aldabide Photo ofAldabideko ur-jauzia / Cascada de Aldabide Photo ofAldabideko ur-jauzia / Cascada de Aldabide

March 5, 2022
March 2022

near Urigoiti, País Vasco (España)

EU

Aldabideko ur-jauzia Bizkaiko Lurralde Historikoaren hego-ekialdeko koadrantean dago, Arratia Nerbioi eskualdean, Orozko udalerriaren Urigoiti auzoaren lurretan.
Ibilbidea Ibarratik hasiko dugu, Arratia eta Orozko Bikotx mendatearen bidez lotzen duen BI-3513 errepidetik.
Hiribarnea igarota, hormigoizko pista bat hartuko dugu Gorbeia Parke Naturalaren informazio panela duen aparkaleku-eremu batera (Karabiondo eta Elezkin).
Aparkaleku-eremutik hasita, Itxina karst egitura erraldoia ikusiko dugu urrutira. Pistatik hasita berrehun eta berrogeita hamar bat metro egin eta gero, Urgoitiko urtegira helduko gara.
Alanbre-hesi bat gainditu behar dugu egurrezko eskailera baten bidez ,eta ehun bat metroren ondoren eskuinetara jotzen duen lehen pista hartuko dugu.
Aurrerago, beste bidebanatze batean ezkerreko bidexka hartuko dugu. Handik
aurrera beste alanbre-hesi bat pasa, eta zazpiehun bat metro egingo dugu aurrera.
Aldapa pike bat igo eta muinoaren goiko aldea hartuta Aldabide iturburuan bertan izango gara.
Handik aurrera, bide beretik jarraituko dugu iturburua geure eskuinetara
utzita, eta igotzen jarraituko dugu pista bat hartu arte. Berak eramango gaitu berriro urtegira.
Edozein urtarotan egin daiteke ibilaldia, baina euri-sasoian eta elur urtzean izango dugu ur jauziaren ikuspegirik zoragarriena.

ES

La cascada de Aldabide, se localiza en el cuadrante suroriental del Territorio Histórico de Bizkaia, comarca Duranguesado, en las proximidades del barrio de Urigoiti, municipio de Orozko.
El acceso podemos realizarlo desde Ibarra, por la carretera BI-3513 que une los valles de Arratia y Orozko por el puerto de Bikotx.
Atravesamos el núcleo urbano y tomamos una pista de hormigón que conduce hasta una zona de aparcamiento (Karobiondo y Elezkin) con un panel informativo sobre el Parque Natural del Gorbea.
Iniciamos la ruta desde el área recreativa (zona de aparcamiento) desde donde observamos, al fondo, el imponente macizo kárstico de Itxina. Ascendemos por la pista y después de recorrer 250 metros aproximadamente llegaremos hasta el depósito de aguas de Urigoiti. Continuaremos, debiendo superar un paso de escalera sobre una alambrada y, después de recorrer 100 metros, tomaremos el primer desvío de la derecha.
Más adelante encontraremos otra bifurcación debiendo tomar el sendero de la izquierda.
Lo continuaremos hasta llegar a una nueva alambrada, que debemos superar y continuar durante 700 metros aproximadamente.
Ascenderemos por una fuerte pendiente y alcanzaremos la parte superior de la loma llegando a los pies del mismo manantial de Aldabide.
Desde aquí continuaremos por el sendero, dejando a nuestra derecha el manantial, y continuamos ascendiendo por el estrecho sendero hasta tomar una pista que, después de atravesar una extensa campa nos conduce, de nuevo, hasta el depósito de aguas.
La ruta se puede hacer en cualquier época del año, si bien será en época de lluvias y después de los deshielos cuando podremos disfrutar de la mayor espectacularidad del salto de agua.