Alcoi - Mola de Serelles

October 7, 2020
October 2020

near Huerta Mayor, Valencia (España)

Pujada a la Mola de Serelles des de l'entrada del barranc del Cint.
Per a iniciar la ruta ens dirigim cap a les runes del Teular del LLonganisser, antiga fàbrica de rejols. A penes arribem al seu costat una senda poc traçada voreja per l'esquerra i guanya altura ràpidament. Al inici la senda va sobre roca i està poc definida però amb molt bones vistes sobre els penyassegats del barranc, conforme guanyem altura es més fàcil de seguir. Passem per el pic de les Àguiles i ja ens dirigim cap el punt més alt, la Mola de Serelles. La baixada la fem per el mas de la Mola i per travesses de la pista arribem a la font de Serelles amb aigua tot l'any. seguim pista avall i abans de l'abandonada urbanització de Serelles prenem una senda que la circumval'la per dalt fins al paratge del Xorrador amb abundant aigua i des d'on tornem al punt d'inici.
CASTELLANO
Subida a la Mola de Serelles desde la entrada del barranco del Cint.
Para iniciar la ruta nos dirigimos hacia las ruinas del Teular del LLonganisser, antigua fábrica de ladrillos. Apenas llegamos a su lado una senda poco trazada bordea por la izquierda y gana altura rápidamente. Al inicio la senda va sobre roca y está poco definida pero con muy buenas vistas sobre las paredes del barranco, conforme ganamos altura es más fácil de seguir. Pasamos por el pico de las Águilas y ya nos dirigimos hacia el punto más alto, la Mola de Serelles. La bajada la hacemos por el mas de la Mola y por travesías de la pista llegamos a la fuente de Serelles con agua todo el año. seguimos pista abajo y antes de la abandonada urbanización de Serelles tomamos una senda que la circunvala por arriba hasta el paraje del Xorrador con abundante agua y desde donde volvemos en su punto de inicio.

Entrada a senda, deixem pista principal