Alcalali - Murla (zomer variant)

August 18, 2020
August 2020

near Alcalalí, Valencia (España)

Zeer mooie wandeling die ideaal is om hoog zomer te doen, de vele bronnen en plassen maken hem ook ideaal voor honden, ze kunnen bijna elke 15min afkoelen.
Vertrek is juist buiten Alcalalí om de afstand onder de 10km te houden.

Edit 2021 wegens een hekwerk is deze wandeling niet meer te doen, een goed alternatief is de deze
IBP index 27

zie: http://www.ibpindex.com

3D view https://ayvri.com

Zie hier de winter variant.

Hier rechtsaf het asfalt verlaten en een stukje de rivier beding in.

Er liggen doeken op de oever van de rivier om de rietgroei te beperken, daarachter al een eerste plas waar de honden het water in kunnen.

Peulvruchtplukkers van de johannesbroodboom zijn op hun antieke brommertje gekomen.

PictographDoor Altitude 739 ft

Er staat een hek op het pad maar het is open en je kunt er ook rond.

PictographTree Altitude 821 ft

Enorme pinos

PictographFountain Altitude 825 ft

De wasplaats van Parcent.

Mooi uitzicht op de Cavall vert en de muur van Fontilles

PictographFountain Altitude 879 ft

En de derde bron alweer, Bassa del Durmais

PictographProvisioning Altitude 766 ft

Ideale picknick plaats onder het riet met veel schaduw en een paar stenen op op te zitten.

Hier even opletten, over het grachtje springen richting wagen, daarna is er weer een pad.

Zonnewijzer zonder wijzer. Daarna weer een oversteek door de rivier met nog een beetje water.

Bocht in de rivier met nog een beetje water en mooi uitzicht (al zijn die doeken niet zo mooi)

Nog een plas waar de honden kunnen zwemmen.

En nog één.

Direct erna weer een oversteek

• Photo of Miss Martini
    Miss Martini Aug 21, 2020

Merci Jan. Vandaag reeds uitgetest met onze voltallige groep van 2 personen. Mooie stukjes weer erbij!

Sandal man Aug 21, 2020

De nada, Martine ;-)

• Photo of billy1968
    billy1968 Apr 29, 2021

De wandeling was weer super. Ik denk dat in augustus 2020 de barranca's iets droger erbij lagen. Nu hebben we regelmatig natte voetjes gescoord maar dat kon de pret niet drukken. Dank je wel weer.

Sandal man Apr 29, 2021

Fijn dat je er van genoten hebt.

• Photo of Altje60
    Altje60 Apr 30, 2021

Hoi, dit was een prachtige wandeling! Er waren wel wat opstakels in de zin van hoger water door de regen als we de rivier over moesten stellen. Maar daardoor avontuurlijker. Goed aangegeven. Bij de plek waar de auto staat hebben ze en hek geplaatst zodat je min of meer in het hek heen moet klauteren. Allemaal goed te doen. Geschikt voor honden, kunnen de hele route ongeveer loslopen. Dank!

Sandal man Apr 30, 2021

Bedankt voor je positieve reactie.
    We zullen de volgende keer op het hek letten.

Bossieke Jul 15, 2021

Mooie wandeling, maar moeilijk te volgen in het begin. Paadjes overwoekerd door struiken en riet. Wij hebben ook het 2de deel gemist omdat wiciloc opeens zei dat we in tegenovergestelde richting gingen. ... Dus maar 4,74 km gedaan en ietwat teleurgesteld 😢

Sandal man Jul 15, 2021

Ja alle regen van het voorjaar heeft veel paadjes wat laten overgroeien, van de ene kant mooi al het groen maar ook weleens lastig, ik wandel nu zelfs standaard met een snoeischaar in de rugzak.
    Bedankt voor je beoordeling en bekijk het positief, je kan van het tweede gedeelte een extra wandeling maken.

Bossieke Oct 18, 2022

Deze route vandaag nog eens gedaan, maar spijtig genoeg kan je de rivier niet meer over waar de heen- en terugweg elkaar kruisen. Waarschijnlijk door de immense werken aan de rivier daar (worteldoeken ?). Heel jammer, want ik vind dat een super avontuurlijke wandeling. 😢🤷‍♀️

Sandal man Oct 18, 2022

Dat is inderdaad spijtig.

Bossieke Nov 16, 2023

Deze wandeling nog eens gaan uittesten en kan terug ! Omgeving ziet er wel helemaal anders uit rondom de rivier (zwarte doeken).

Sandal man Nov 16, 2023

Oke, bedankt om het te melden.