Alcalali (Casa Mestre) - Coll de Rates - terug via Barranc Nègre

Photo ofAlcalali (Casa Mestre) - Coll de Rates - terug via Barranc Nègre Photo ofAlcalali (Casa Mestre) - Coll de Rates - terug via Barranc Nègre Photo ofAlcalali (Casa Mestre) - Coll de Rates - terug via Barranc Nègre

July 21, 2020
July 2020

near Alcalalí, Valencia (España)

Vrij korte maar best pittige wandeling, wil je ze in de zomer doen kies best een dag met wat bewolking en een fris briesje uit. Tijdig vertrekken is zeker aan te bevelen.
Coördinaten; 38°43'50'' N 0°2'37'' W
Al snel pikken we in op de SL-CV 119 die van Xaló naar Coll de Rates loopt. Dit pad is recent (2020) aangepast en wit/geel gemerkt.
Na een vrij kort stuk komen we op het oude pad van de SL-CV 119 naar Coll de Rates.
Bij een Kruispunt onder de Penya Talay volgen we richting Mirador de Coll de Rates, nog 14 minuten als we de wegwijzer mogen geloven.
We negeren ook de afslag naar Parcent over het krentenpad (Cami de la Pansa).
Spoedig komen ea aan bij het uitzichtpunt van Voll de Rates, prachtig om de Vall de Pop zo onder ons te zien liggen.
We steken de CV-715 over en klimmen verder tot bij de stoppomat.
Coll de Rates is een bekende doorsteek tussen da Vall de Pop en de vallei van Tarbena. De bar/restaurant opent van 11 tot 17 uur.
We steken terug de CV-715 over en gaan op een breed wandelpad. Opgelet want het paadje dat we (naar links) moeten hebben is niet direct zeer duidelijk, een klein brugje bevestigd dat we juist zijn. Even het dalletje kruisen en dan zitten we in de Barranc Négre, deze volgen we tot we terug in de buurt van ons vertrek zijn.

PictographCar park Altitude 1,155 ft

Casa Mestre

Bij de oude ruïne van Casa Mestre (een uithoek van de gemeente Alcalali) zijn een aantal parkeerplaatsen te vinden. Coördinaten; 38°43'50'' N 0°2'37'' W

SL-CV 119 naar Coll de Rates

Oud pad SL-CV 119

Na een vrij kort stuk kommen we op het oude pad van de SL-CV 119 naar Coll de Rates.

Kruispunt onder Penya Talay

Bij een Kruispunt onder de Penya Talay volgen we richting Mirador de Coll de Rates.

Krentenpad naar Parcent

We negeren de afslag naar Parcent over (Cami de la Pansa) het krentenpad (PR-CV 158 of 425).

Uitzicht Coll de Rates

PictographRiver Altitude 1,492 ft

Barranc Nègre onderste deel

Y Links links links Rechts

Onderaan de Barranc Negre even opletten en Y Links - links - links - Rechts volgen om terug bij het vertrekpunt uit te komen.