Alcalali-bloesemwandeling 12km

February 4, 2022
February 2022

near Alcalalí, Valencia (España)

Mooie wandeling rondom Alcalalí waar de bloesem dit jaar wel wat minder was maar blijft toch altijd de moeite waard in deze tijd van het jaar.
Paden zijn over het algemeen vrij gemakkelijk en goed te volgen op een paar kleine iets lastiger na.
Parkeren doe je juist naast het dorp op een grote parking en op de terugweg ga je door het dorp zodat je een terrasje mee kunt pakken.

IBP index 37

zie: http://www.ibpindex.com

3D view https://ayvri.com

Er staat nog redelijk wat water in de rivier, ondanks dat het al maanden amper geregend heeft, de honden genieten er van.

Info bord met wat leidraden over de boomgaarden.

Ermitta van Sant Joan de Mosqutera

Er staan ook al klaprozen in bloei. We slaan hier rechtaf richting coll de rates

PictographTree Altitude 1,001 ft

Mooi bospad hier.

Uitzicht tot op de Montgo bij Javea

PictographFlora Altitude 686 ft

De druivelaars zijn al gesnoeid en zullen binnenkort weer uitlopen, niet te geloven dat er in augustus geoogst zal worden van deze nu dood lijkende planten.

PictographFlora Altitude 809 ft

De eerste echt mooie amandelboomgaard die in bloei staat.

We steken de rivier weer over richting Alcalalí

Infobord over een oude molen en de omgeving.

PictographFountain Altitude 694 ft

Font de la Cava maar er stroomt gewoon water uit :-(

• domein.esmoreit Feb 6, 2022

Zouden deze wandeling graag doen maar hoe wordt ze bewegwijzerd? Met dank!

Bossieke Feb 10, 2022

Wij hebben deze wandeling verleden week ook gedaan : heel makkelijk te volgen met Wiciloc! Inderdaad weinig bloesems, maar er blijkt verleden jaar een ziekte geweest te zijn.

Sandal man Feb 10, 2022

Die ziekte de Xylella bacterie is er helaas al jaren en zal voorlopig ook niet verdwijnen is de vrees.
    Besmette bomen worden geruimd en ook alles wat in een straal van 100m er omheen staat, een ramp voor de vallei dus.

• Marc Govaerts Jan 21, 2023

De wandeling loopt overwegend langs rustige paden en wegen. Deze route kan je best doen vanaf half februari als de amandelbomen in volle bloei staan. Door de vele km tussen de bomen kan je deze wandeling ook doen wanneer het echt warm weer is. Zeker een aanrader om te wandelen.

Sandal man Jan 21, 2023

Bedankt voor je reactie, het is echter elk jaar afwachten wat de beste week is voor de bloesems, wel meestal in februari.

• Marc Govaerts Jan 21, 2023

Dat is inderdaad zo. Ik wilde de wandeling met vrienden doen die eind jan. vertrekken. Daarom was ik gisteren gaan verkennen of er al wat te bespeuren was van bloesem. De bloesemknoppen stonden helemaal niet gespannen, dus met de aangekondigde lagere temperaturen, verwacht ik de eerste 2 weken weinig verandering.

• Photo of Pim Pandoer
    Pim Pandoer Feb 4, 2023

Vandaag deze mooie wandeling gevolgd. Paar keer net voorbij een afslagpunt gewandeld, maar de app biepte op tijd. Binnenkort nog eens hernemen want de bloesems laten nog wat op zich wachten. Thx!

Sandal man Feb 4, 2023

Hopelijk binnenkort meer bloesem

• Photo of derkwillemmunk
    derkwillemmunk Mar 17, 2023

Vandaag deze wandeling gedaan, wat een topper! Doordat de wandeling niet moeilijk is, is er volop tijd om te genieten! Ook prima te volgen.
    Het bospad bovenlangs vonden we prachtig, goed te lopen en erg mooie uitzichten.
    Hier en daar amandelbomen in bloei maar ook al bomen die blad krijgen.
    Aan het einde voor een kleine prijs een verfrissing op het terras tegenover de kerk in Alcalali.
    Topdag.
    Dank

Sandal man Mar 17, 2023

Bedankt voor je positieve reactie.

Bossieke Feb 16, 2024

Vandaag deze wandeling gedaan, spijtig, 6 km in de regen gewandeld. Maar prachtige route, bedankt ! Weinig of geen bloesems…

Sandal man Feb 16, 2024

Wij waren in Relleu, daar was het gelukkig droog en redelijk wat bloesem nog

Bossieke Feb 16, 2024

Tof, hebben wij verleden maand gedaan, juist na de opening van de verlenging van de hangbrug!

Sandal man Feb 16, 2024

Was de moeite moet ik zeggen.