Alanya Mamadı - Yumru Tepesi - Hıdırellez / Yüz Seksen Derece Panorama Alanya

Photo ofAlanya Mamadı - Yumru Tepesi - Hıdırellez / Yüz Seksen Derece Panorama Alanya Photo ofAlanya Mamadı - Yumru Tepesi - Hıdırellez / Yüz Seksen Derece Panorama Alanya Photo ofAlanya Mamadı - Yumru Tepesi - Hıdırellez / Yüz Seksen Derece Panorama Alanya

February 3, 2019
February 2019

•   4.9 5 Reviews

near Cikcilli, Antalya (Türkiye)

Nefs-i Alâiye sınırları içerisinde "Yörükân Taifesi" olarak zikredilen ve bugünkü adıyla Cikcilli Mahallesinde mukim Koca-i Cikcil Uşağı'nın yurdu Mamadı bölgesinden alaca karanlıkta başlayan yürüyüş, belirgin bir patikadan ilerledi ve yaklaşık 300 m sonunda açıklık bir alanda, Bektaş mahallesine giden yoldan ayrılarak önce Yaslama Tepesine oradan da Çaltılı Sırtına ulaşarak Eşek Dayandıran boğazından Alibodalar Mevkii sırtlarına geçiş yaptı. Sırt hattını takip ederek önce Kartalkaya Tepesine, ardından da vadi tabanında bulunan Ultra Maraton parkuruna girerek Yumru Tepesine tırmanan hat, sert bir inişle ulaştığı Kirse Gediğinden güneye dönerek tarihi yolu takip etti ve Tepe Mahallesi sonrası basit bir patikadan ilerleyerek Kirsebelen Tepesi önünde yer alan harabe kilise avlusunda sona erdi. Alanya'nın kuzey ufkunda 180 Derecelik bir yay çizen ve neredeyse tüm yürüyüş boyunca harika bir Alanya manzarası sunan hat toplamda 1200 m'lik tırmanış olanağıyla sürekli yağan yağmur nedeniyle paslanan dizlerimiz için tatmin edici bir antreman olanağı sundu. Birkaç yüz metrelik asfalt geçişleri sayılmazsa, neredeyse tamamı patika olan ve tahminimizin de ötesinde geçişlere sahip hattın özellikle 10.4 - 11.4 km arasında yer alan 1 km'lik taş döşeli tarihi yol bölgede gördüğümüz en iyi korunmuş göç yolu.

Öneriler;
1) Pek çok noktada medeniyete yaklaşan ve 3 adet doğal su kaynağı barındıran hat için su sorunun olmadığı varsayılabilir.
2) Kaynak sularının lezzeti tatmin edici değil. Sular olması gerektiğinden daha sıcak.
3) Kırıcı olmayan zemin için uygun bir yürüyüş ayakkabısı yeterli olacaktır.
4) Patikalar iyi temizlendiği için kısa bir pantolonla dahi yürümek mümkün.
5) Çöplük rehabilite edildiği için artık koku sorunu yok.

Uyarılar;
1) 8.7 ve 12.2'nci Km'lerde yer alan dönüşler dalgınlığımızdan kaynaklandı. Takip edecek dostlar patika girişlerine dikkat ederse bizim hatamıza düşmezler.
2) 5.2 - 5.6 km'ler arası doğaçlama dik bir iniş içerir. Yeni ağaçlandırılmış bir bölge ve sık çalılık olsa da geçiş için müsait. Bu noktada patika olmadığını dikkatinize sunarım.

Le Ekip;

ve
Ben

Manzara

Büyükhasbahçe - Cikcilli arasında yer alan bölgenin adı Mamadı olarak geçtiğinden bu ismi kullamayı tercih ettik. Cikcilli Yörüklerinin yayla yolu olması muhtemel hat 300 m sonra ikiye ayrılacak.

Sağa Dönüş

Bu noktada Kuzeybatı yerine sağa dönerek Kuzeye giden yol takip edilmeli.

Patika giriş

Bir süre oldukça belirgin ilerleyen hat, tam bu noktada ikiye ayrılıyor ve açıklık alanın Kuzeyine yer alan ve dikkatli gözlerden kaçmayacak dar bir giriş ile Bektaş patikasından ayrılıyor.

Kısa bir geçiş sonrası yeni açılan yola ulaşan hat bu noktadan orman içine giriyor.

400 m irtifa

Nefis manzara eşliğinde yükseliş devam ediyor. Patika oldukça temiz ve belirgin.

500 m irtifa

Artık Oba ve doğu ufku kadraja girmeye başlıyor.

600 m irtifa

Patika ormandan çıkıp açıklık bir sırtı takip ediyor ve Bazen kuzey bazen kuzeybatı yönünde ilerlemeye devam ediyor.

700 m irtifa

Sık orman içinden kuzeybatıya dönen hat rahat bir tempoda yükseliyor.

Patika bitiş

Gedevet - Alanya karayoluna ulaşan hat bu noktada asfaltı dik kesip Alibodalar mahallesine geçiyor. Biz mezarlığın güneyinde geçerek hatta girdik.

800 m irtifa

Alibodalar mahallesi sırtlarından ilerleyen hat bir süre sonra en yukarıda yer alan evin yanına doğru iniyor.

Kaynak

Lezzeti tatmin edici olmayan ilk su bu.

Nirengi noktası olması için işaretlenmiştir.

Kartalkaya Tepesi

Maalesef zirve yüksek ağaçlarla çevrili ve resim için pek olanak sunmuyor.

Yol

Dik , çalılık bir yamaçtan inerek ulaştığımız orman yolu.

Patika giriş

Ultra Maraton patikası girişi sarı naylon bantlar ve mavi ok işaretleriyle belirgin.

Bu noktada vericilere giden toprak yola giriliyor.

Yumru Tepesi

Karın nadiren düştüğü, bol yıldırımlı Yumru Dağımız. Manzara nefes kesici.

Patika giriş

Bir süre takip edilen araç yolu bu noktada terk edilmeli.

Su kaynağı

Lezzet fakiri bir su kaynağı daha. Şimdilerde tahrip edilmiş bir boru ile Kirse Gediğinde yer alan çeşmeye su temin etmek için açılmış.

Kirse Gediği

Paşaköyü'ne geçiş sağlayan ve bir harabe barındıran boğaz.

Tarihi yol için giriş noktası.

Taş Döşeme Yol

Alanya bölgesinin en iyi korunmuş 1 km'lik tarihi yol kalıntısı.

Tarihi yol bu noktada bir mezarlığa ulaşıp sona eriyor.

Tüm hattın en gereksiz kısmı bu kısa geçiş.

Tepe Mahallesi

Asfaltı keserek çıkılan Yassı Tepe olarak bilen yükseltiden manzara.

Hızırellez'e kadar uzanacak basit patikanın giriş noktası.

Su

Bir adet havuz ve çeşme ile desteklenmiş son su kaynağı.

PictographRuins Altitude 1,308 ft

Harabe

Artık terk edilmiş toprak damlı evler. Buradan sonra yapılacak kısa bir tırmanış ile ulaşılan sırtın sağında yer alan meşhur Hızırellez. Hagios Georgios ismiyle bilinen ve hala sağlam bir kilise barındıran alan kutsal sayılır.

• Photo of memis1969
    memis1969 Feb 13, 2019

Manzaralı, kısmen zorlayıcı ulaşması kolay bir parkur

• Photo of fortunania
    fortunania Feb 14, 2019

I followed this train till first asphalt. when I get enough power, plan to fix rest. Great view of Alanya from different angles. Good job.

• Photo of Osman YILMAZ
    Osman YILMAZ Feb 14, 2019

Thanks

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Feb 15, 2019

Şahane Alanya manzaraları içeren, oldukça keyifli, bol su kaynaklı ve harika bir tarihi yol kalıntısı içeren bir parkur. Tebrikler.

Tebrikler..

• Photo of Halihike
    Halihike Apr 2, 2019

Tepe mahallesine kadar olan kısmını takip ettim. Döşeme yol sonrası bir sonraki etapta..Çok güzel Alanya manzarası var.

• Photo of Murat Nizam
    Murat Nizam Oct 16, 2021

Yolun sonundaki harabelerin bulunduğu patika inşaat çalışmaları nedeniyle tahrip edilmiş. Son kısım şuan yürümek için tehlike arz ediyor.
    Geri kalan kısım manzara ve parkur olarak oldukça keyifli. Teşekkürler emeğiniz için.