Alanya Hagios Georgios Kilisesi - Hamaxia Antik Kenti - Yat Limanı

Photo ofAlanya Hagios Georgios Kilisesi - Hamaxia Antik Kenti - Yat Limanı Photo ofAlanya Hagios Georgios Kilisesi - Hamaxia Antik Kenti - Yat Limanı Photo ofAlanya Hagios Georgios Kilisesi - Hamaxia Antik Kenti - Yat Limanı

January 20, 2021
January 2021

•   4.8 3 Reviews

near Hacımehmetli, Antalya (Türkiye)

SARS-CoV-2 ile sınanmış yaşlı bedenimizde oluşmuş hasarın seviyesini test etme amacıyla planladığımız ve yerel halk tarafından Hıdırellez Kilisesi olarak bilinen Ortodoks Hristiyan Kilisesi önünden başlayarak Yasırali üzerinden Hamaxia Antik Kentine ulaşmayı amaçlayan yürüyüş, Saat 09:00 itibariyle başladı, bir süre asfalt üzerinden ilerleyerek Kirsebelen civarında ultra maraton için de kullanılan eski bir patikaya giriş yaparak ağır ağır yükselmeye başladı. Önce bir tarlaya sonra da paraşüt atlama noktasına ulaşan hat, eski bir patikaya girerek ilerledi, orman kesimi için tahrip edilmiş bir araziyi geçerek vadi tabanına indi ve ulaştığı patikadan toprak araç yoluna kavuştu. Bu noktadan sonra düz ilerleyen hat, Hamaxia Antik Kenti içerisinde yapılan bir kısa tur ve yemek molasının ardından güneybatı sırtlarından dik inerek yeniden toprak yola indi ve uzun bir süre asfalt yolu takip ederek Alanya Yat Limanı içerisinde sona erdi.

Uyarılar;
1) 3,7 ve 4,4 km ler arasında görülen tepeye çıkmaya gerek yok. Manzara hayal kırıklığı.
2) 4,4 ve 5,3 arası bir dik vadi geçişi içeriyor. Patika var gibi görünse de bir süre sonra kayboluyor. Yine de geçilmez bir bölge değil. Pahalı montlara dikkat.
3) 10,1 - 10,3. km'ler arasında kalan bölge biraz sorunlu. Her hâlükârda aşağıda yer alan yola inmek mümkün.

Öneriler;
1) Pantolon ve T-shirtleri uzun tutalım. Dikenlik arazi için bot daha uygun.
2) Paraşüt atlama platformunun hemen ardında, batıya giden ve Yasırali Mahallesine inen bir patika var. Bunu kullanmanızı öneririm.
3) Yoğun maki örtüsü yüzünden kentin tamamını gezmek büyük bir sorun. Bu kent için uzunca bir süre ayırmak gerekiyor.
4) Aşağıya inişi daha doğudan, evlerin yanından yapmak daha akıllıca. Antik kente yaklaşırken sola ayrılan asfalt yol, aşağıda kadar toprak olarak iniyor.

Ulaşım:

Gidiş : Hal Kavşağı - Telekom - Sugözü - Kütürüp - Hıdırellez Kilisesi Yol Ayrımı - Kirsebelen Tepesi - Hagios Georgios Kilisesi.
Dönüş: (Başka bir araçla) Yat Limanı - Hal Kavşağı - Gidiş Hattı ve aynı hattan ilk araçla geri dönüş.

Le ekip;

İsmet ERGÜLEÇ ve Saygıdeğer Yeni Botları (Lowa Zephyr GTX MID)
Hüseyin TÜRKELİ
ve
Ben

PictographReligious site Altitude 1,223 ft

Hagios Georgios (Hıdırellez) Kilisesi

Hristiyan Ortodoks hemşerilerimize ait kilise. Orijinal kitabesi Alanya Müzesinde yer almaktadır. Yunan harfleriyle, aynen çevirdiğimiz gibi hoş bir üslupla Türkçe olarak yazılmış olup kabaca şöyle der ; Hagios Georgios Kilisesi, kadimden burada bulunup, şimdi bu tarihte Aziz Kilise yeniden Ortodoks Hristiyan Karındaşlarımız kuvvetiyle yenilenmiştir. Biz de kilisenin tarihi bilinmek için, bu tarihi yazdırmışımdır. Alanyalı Manul Oğlu Sabba. 1873 April (Nisan) 23 ". Çocukluğumuzda, Hıdırellez zamanı pikniğe gidildiğini işitirdik lakin ben hiç gitmedim. Tadil edilmesi ve hizmete açılması çok güzel olmuş lakin Rusların ve Türklerin elinin değdiği her yer ve her şey bir şekilde bozuluyor. Kilisenin kapısı kapalı olduğu için detaylı foto çekmedim. Bendeki tadilat öncesi fotolar hoş değil. Yeni fotolar da telif sorunu yaratabilir. Vakit ayırıp ziyaret edin, zaten camiye de bayramdan bayrama gidiyorsunuz. Detaylı bilgi için Bkz. http://www.turkiyenintarihieserleri.com/?oku=2555 , Video için Bkz. https://www.youtube.com/watch?v=1DbHRZ7qiE4

Sola

Bir kısmı ultra maraton parkuru olarak da kullanılan patikaya ulaşmak için bu orman yolundan yukarıya doğru ilerleniyor. Yolun biraz yukarıda sağa kıvrıldığı nokta patika girişi. Mavi renkli oklar yardımcı olacaktır.

Patika Giriş

Patika bu noktadan başlayarak üstte yer alan düzlük tarlaya kadar yavaşça yükselecek. Keyifli ve temiz bir patika .

Bahçe

Patika bu noktada bir tarlaya ulaşıyor. Tarlanın hemen yanından ilerleyen hat, ileride paraşüt noktasına giden yola kavuşuyor.

Yamaç Paraşütü Atlama Noktası

Şehrin çok güzel bir manzarasını da içeren yamaç paraşütü atlama noktası. İflah olmaz Türkolar yine her yeri alkol şişeleriyle dekore etmişler. Rakım yaklaşık 600 m ve doğu - batı aksında çok güzel bir panoramaya sahip.

Patika Giriş

Bu noktadan girilen belirgin patika, orman kesim çalışmaları nedeniyle tahrip olmuş. Benim önerim, paraşüt atlama noktasından sağa doğru ilerleyerek Yasırali Mahallesine giden araç yolunu takip etmeniz. Yok ben seni izleyeceğim derseniz buyrun devam edelim.

Bu noktada sağa ilerleyerek orman yoluna kavuşacağız. Tel örgüye dikkat.

Bu noktada biz sağda yer alan tepeye çıkıp manzara baktık. Hiç bir özelliği yok, boşuna çıkmayın. Yol üzerinden ilerleyin ve patika girişine gelin.

Manzara

Boşuna çıkmayın, çıktınız madem sola Akdağ manzarasına bakın. Oldukça ilgi çekici bir açı. Afgan çobana rastlarsanız yol sormayın, bilmiyor.

Patika Girişi

Patika bu noktadan yeniden başladı ve bir hevesle ilerledik. Lakin artık kullanılmadığı belli hat, tamamen kapanmış. Dikenli bir dere yatağından yavaş yavaş, uydu haritasını takip ederek, aşağıda yer alan bahçeye doğru inişe geçtik. Hattı buraya doğru verme sebebi asfalt yolu mümkün olduğunca bypass edebilmek idi. Tekrar ediyorum, siz araç yolundan Yasırali'ye gelin :)

Ulaştığımız zeytin bahçesinin sol alt yani kuzeybatı köşesinden giriş yapılan patika, sizi aşağıda yer alan asfalt yola kadar indirecek. Hemen altta yer alan arı kovanlarının altından ilerleyen toprak yol sizin hattınız.

PictographRuins Altitude 1,506 ft

Hamaxia Kuzey Kapı Sur Duvarı

Nekropol ve hamam kalıntısından sonra karşınıza çıkacak bu sur duvarı sonrası tam bir cangıl. Sandal ağaçları arasından ilerleyip, kentin tanımsız yapılarını geçerek tepesinde bir poligon taşı da bulunduran en yüksek noktaya ulaşmak mümkün.

PictographRuins Altitude 1,562 ft

Manzara Noktası

Antik coğrafyacı Strabon'un, sedir ticareti ve Marcus Antonius tarafından Kleopatra'ya (Ki kendisi VII. Kleopatra'dır) hediye edildiğinden bahsettiği küçük ama güzel antik kentin en yüksek noktası. Helenistik izler taşısa da, daha çok İ.S. 1 ve 2. yy'da yoğun yerleşim görmüş, varlığını Bizans döneminde de sürdürmüş olan kente ait bir diğer kaynak ise, bir Periplus olan "Stadiasmus Maris Magni" adlı coğrafya metnidir. Sizleri eğitmek adına kısa geçip ilgili kaynaklara link veriyorum ; 1) https://tezarsivi.com/stadiasmus-maris-magni-adli-eserin-cevirisi-ve-yorumlanmasi 2) https://www.histolia.de/pamphylien/hamaxia/hamaxia-pamphylien-beschreibung.html 3) https://tr.wikipedia.org/wiki/VII._Kleopatra 4) https://www.ancient.eu/Hamaxia/

PictographRuins Altitude 1,598 ft

Antik Kalıntılar

Çok sayıda yapı ve sur duvarları hala ayakta. Pek çok noktada kaçak kazılar devam ediyor. Sandal ağaçlarının yayılma hızı muazzam. Kent içerisinde seçilebilen 1 kilise, 1 kule ve konutlar, kenti koruyan surların kuzey, doğu ve güney kapıları ile sur dışından 1 adet şapel ve hamam kalıntısı göze çarpmaktadır. Kentin Kuzeydoğusunda bulunan nekropole ait ostotekler Alanya Müzesi bahçesinden sergileniyor.

PictographRuins Altitude 1,516 ft

Kent Güney Kapısı ve Sur Duvarları

Her ne kadar kentin güney sur kapısı belirgin olsa da, kentin limanı olduğu düşünülen ve 1 adet hamam kalıntısı günümüze ulaşmış Aunesis Antik Kentine giden yola ait bir kalıntı göze çarpmamıştır. Belki de başka taraftandır :)

Manzara

Sıradan bir manzara.

Bu manzara fena değil.

• Photo of ismetergulec
    ismetergulec Jan 22, 2021

Silcan bitkileri ve kuru çalılıklar için boğazlı bir ayakkabı tavsiye edilir 😊

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Feb 7, 2021

Soğuk havalar için çok güzel bir hat. Kuzey rüzgarlarına kapalı ve takibi kolay. Hamaxia antik kenti için bakım gerekiyor.

• Photo of DoctorVadimus
    DoctorVadimus Jan 6, 2023

I walked in the opposite direction with a slightly changed route, I went up to the ruins of Hamaksia directly from the road, there is no path there, the ruins themselves are very overgrown. It was difficult, but very interesting!