Alakoç

April 23, 2022
April 2022

near Alakoç, Ankara (Türkiye)

Epiyaya grubunun 3. Yürüyüşü.
Öncelikle bu rota başlangıcındaki Çamkoru milli parkı- Gölün olduğu kısım bir sirkete/kişiye kiralandığı için özel mülk konumundaymış. Bu nedenle girişteki güvenlik alana girişte biraz sıkıntı çıkarabiliyor. Sanirim yazin duzenlenip muhtemelen seneye ucretli bir mesire alani olacaktir.
Girişte sizi 7-8 köpek karşılıyor. Arabadan inerken cok heyecanlaniyorlar ve sizin mama vereceginizi dusunerek size sokuluyorlar. Korkmayin zarar vermiyorlar. O kopekler sizin yol arkadasiniz olacak ve butun yuruyus rotanizda hic yorulmadan sizi takip edecekler.
Evet rota gölün kenarından köpekler eşliğinde başlıyor. Bu yolu düz takip ederek Ankara Bolu yoluna kadar gidiyorsunuz. Yola varmadan 50 metre önce sağ tarafa doğru sapıyorsunuz.
Yaklaşık 100 metre sonra sagli sollu yikilmis tas evler/eski yerlesim yerleri ile karsilastiktsn sonra bu alani gecerek tepeye tirmaniyorsunuz. Tepeye vardiginizda duz yesillik yayla benzeri bir alaka cikiyorsunuz.
Yayla içindeki yoldan geçip patika yollardan yavaş yavaş zirveye doğru çıkıyorsunuz.
Zirve tırmanışınin yolları 23 Nisanda karlar erimiş otlar cıkmış güzel bir yoldu. Bu yol kis yuruyuslerinde de cok guzel olacaktir. Zirveye varmadan onceki 100-150 metrelik kismin egimi sizi zorlayacaktir.
Zirveye vardıktan sonra biz orman yolundan aşağı indik. Siz Bu yolun hemen paralelinde orman içine doğru giden patikadan da gidebilirsiniz yine aynı yere çıkarsınız.
Yoldan inerken bir yere gidip geri döndüğüm kısımda rota keşfi yaptık. Eğer ileri gittiğim yerden aşağı inerseniz gölün bitimindeki köprünün oraya çıkarsınız. Köprünün durumunu bilmediğimiz için güvenliğin oraya çıkan patikadan aşağı indik.
Rota genel olarak çok keyifliydi. Bolca ayı/geyik veya karaca izleri ile karsilastik. Köpeklerin size eşlik etmesi bu acıdan size güven veriyor. Ancak köpekler siz yemek yerken biraz rahatsız ediyorlar. En iyisi buraya giderken kopek maması ile gitmek.