Alacaçayır Yaylası- Taşkesen Dağı- Deveboynu Zirvesi

Photo ofAlacaçayır Yaylası- Taşkesen Dağı- Deveboynu Zirvesi Photo ofAlacaçayır Yaylası- Taşkesen Dağı- Deveboynu Zirvesi Photo ofAlacaçayır Yaylası- Taşkesen Dağı- Deveboynu Zirvesi

3 hours
1915
September 23, 2023
September 2023

near Şaphane, Gümüşhane (Türkiye)

Tarih 23 Eylül 2023 güneşli bir cumartesi sabahı. Güzergahımız Alacaçayır Yaylası -Taşkesen Dağı ve Deveboynu Zirvesi. Yaklaşık 2400 rakımdan 3030 rakıma yükseleceğiz. Gideceğimiz güzergahta su olmadığı için suyumuzu hazırlayıp sırt çantamıza koyduk ve yola girdik. Güzel bir tempoyla bir buçuk saatte zirveye çıktık. Zirvede bizi ilk karşılayan o güzel sesiyle Ur kekliği oldu. Bizi selamlarcasına üstümüzde bir manevra yapıp gözden kayboldu. Biraz daha ilerlediğimizde taşlardan yapılan asker siperlerini gördük. Daha önceden orada siper olduğunu biliyorduk. Yıllar önce vatanı savunmak için kurulan siperleri yakından incelemek çok güzel bir duyguydu.

Deveboynu Tepesi; etrafından geçen kervan yolu, üzerinde bulunan tarihi asker siperleri ve yakınındaki Çakırgöl ile birlikte benim için kutsal bir tepe... Siperleri dolaşırken bulacağınız bir mermi, kervan yolunda yürürken bulacağınız bir nal çivisi sizi zamanda tarihi bir yolculuğa sürükleyebilir