← Part of Kapıormanı Dağları

Akyokuş'tan Tavşansuyu'na ( 2013 12 )

Photo ofAkyokuş'tan Tavşansuyu'na ( 2013 12 ) Photo ofAkyokuş'tan Tavşansuyu'na ( 2013 12 ) Photo ofAkyokuş'tan Tavşansuyu'na ( 2013 12 )

May 17, 2020
December 2013

near Sığırlı, Bolu (Türkiye)

Zeminin karlı olacağı belliydi, hazırlıklarımızı da bu yönde yapmıştık ama bu kadarını da beklemiyorduk. Bu şartlar altında Sülüklügöl’e ulaşmaya çalışmak şansımızı gereksiz yere zorlamak olabilirdi. Oysa göl hep oradaydı. Bu sefer olmasa bir dahaki sefere bizi ağırlaması mümkündü . Bu düşünceyle alternatif bir rotaya yöneldik ve sıcacık bir gün geçirdik.

Dokurcun’a vardıktan sonra aracımızın anayoldan köye kadar çıkışı buzlu zeminde ufak bir heyecan eşliğinde ve ancak zincir takarak olabildi . Akyokuş Köyü’nde ki meraklı bakışların eşliğinde yürüyüşe başladık.

Sülüklügöl’e uzanan su yolunun başına geldiğimizde ise karla kaplı araba yolunu tercih etmemizin daha doğru olacağını gördük. Kar diz boyunu buluyordu ama kış güneşi gün boyu yanımızda oldu.

Sağımızda solumuzda çok fazla yabani hayvan izine, en çok da sincap ve tavşanlara ait olanlara rastladık. Yolun hemen hemen yarısına geldiğimizde karnımız ufak ufak acıkmaya başlamıştı. Güneş karşı dağın ardında kaybolmadan ateşimizi yaktık ve getirdiklerimizi üzerine yaydık.

Sonrası sucuk, biber ve sarımsaktan oluşan bir lezzetin harmanıydı. Vadinin güneş gören güney yüzü boyunca takip ettiğimiz yol bir süre sonra karşı taraftaki kuzey yüzüne ulaştı ve yoğun bir kar örtüsü ile tekrar kucakladı bizi .. Aracın bizi beklediği tesise kadar olan adımlarız ise keyif ve neşe içindeydi … Güzel insanların ısıttığı sımsıcak bir gündü…