← Part of Kapıormanı Dağları

Akyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2019 05 )

Photo ofAkyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2019 05 ) Photo ofAkyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2019 05 ) Photo ofAkyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2019 05 )

May 8, 2019
May 2019

near Sığırlı, Bolu (Türkiye)

Her bir ağaç bahara yeşilin farklı bir tonuyla merhaba diyor yürüdüğümüz ormanda. Taze, aydınlık, açık bir yeşil bu. En çok kayın, gürgen, meşe, yabani fındık ve akçaağaç ama bu rengin adı. Üstelik yıl boyu renklerini korusa da dallarının ucuna şimdi yeni sürgünler veren göknar, sarıçam ve porsuklarla beraber cümle orman sakini dahil bu alayın içine. İçinde yürüdüğümüz dünyayı vadinin diğer tarafında kalan yamaçta izlemek ise ayrı bir keyif veriyor hepimize.

İzlediğimiz güzergah eski bir su yolu, öyle ki parkur bizim fark edemeyeceğimiz rahatlıkta bir eğimle sürekli yükseliyor. Tek tük kalan pembe renkli Çuhalar, sarı renkli Çiriş ve Emzik otları, morlarıyla Yabani Menekşeler, açık mavisiyle Unutmabeni , bembeyaz Boynuzotu , göz alıcı Terslale , papatya ve karahindibalar süslüyor tüm patikayı.

Sülüklügöl’ün kenarında, yemyeşil bir çayırın ortasında bitiriyoruz bu güzel yürüyüşü. Karnımız aç ama gönlümüz gölü keşfetmenin peşinde dağılıyoruz çevresine. Tekrar toplandığımızda semaverdeki çaylar yorgunluğumuzu almak için bizi bekliyor. İlk önce küçük birkaç damlayla başlayıp sonra şiddetli bir sağanağa dönüşen yağmuru izlemekse, tedbirli davranıp kurduğumuz tentenin altında bize ancak sonraki yıllarda gülümseyerek hatırlayacağımız bir mutluluk veriyor.