← Part of Kapıormanı Dağları

Akyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2014 03 )

Photo ofAkyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2014 03 ) Photo ofAkyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2014 03 ) Photo ofAkyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2014 03 )

May 14, 2020
March 2014

near Sığırlı, Bolu (Türkiye)

Haftabaşında şehirde soğuk geçen günler yüksekler de kar yapmış anlaşılan. Akyazı’dan güneye doğru gittikçe solumuzda kalan Kerem Ali Dağı’nın zirvesi ve sağımızda kalan Kapıormanı Dağları’nın yüksekleri bembeyaz.

Birkaç ay önce gelip kardan dolayı çıkamadığımız yürüyüş geliyor aklımıza, ya gene aynı şey olursa diye ! Neyse ki aracımız Akyokuş köyüne kadar rahatlıkla ulaşıyor. Buradan bizi göle götürecek patikaya ulaşmak ise pek sorun değil.

Hava ise bulutlarla kaplı ama ılık. Adımlarımız rahat, acelemiz yok. Zaten bu pek de mümkün değil. Neredeyse adım başı pembe birer kol düğmesini andıran siklamenleri, onlar kadar çok ve gözalıcı olan yıldız sümbüllerini, Çuha çiçeklerini fotoğraflamanın derdindeyiz.

Yaban tüm coşkusu ile uyanıyor. İspinoz, büyük ve mavi baştankara gibi küçük orman kuşları bile durmak bilmeyen ötüşleri ile bu coşkunun havada da yankılanmasını sağlıyor. Birkaç noktada kardelenlen var hala, bembeyaz çiçekleri insanı büyülüyor.

Sülüklügöl’ün en güzel zamanlarına tanıklık ediyoruz, yaz gelip kalabalıklaşmadan önce. Bir yönetmenimizin ülkemiz için dediğine benzer şekilde “Yalnız ve Güzel” haline…