← Part of Kapıormanı Dağları

Akyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2013 03 )

Photo ofAkyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2013 03 ) Photo ofAkyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2013 03 ) Photo ofAkyokuş'tan Sülüklügöl'e ( 2013 03 )

June 18, 2020
March 2013

near Sığırlı, Bolu (Türkiye)

Soğuk ve yağışlı geçen koca bir haftadan sonra hem kışı hem baharı aynı gün de yaşamak son derece keyif vericiydi bugün. Sıkı bir kahvaltının ardından arabamız tekrar hareket ettiğinde gözlerimiz yürüyüşe başlayacağımız sırtlara birkaç gün önce yağmış taze karlardaydı.

Çok geçmeden ilk adımlarımızı atmaya başladık bu beyaz örtünün üzerinde. İzlediğimiz patikada bizden önce geçmiş hayvanlara ait küçük izler vardı ; biraz dikkatli bakınca küçük bir farenin zıplayışını, ona yakın geçen bir tilkiyi, gömdüğü palamutları arayan bir sincabı, karın hafızasından rahatlıkla okuyabilirdiniz. Kocaoğlanla ise çok kısa kesişti yolumuz .

Parkur boyunca yüksek göknarlar da vardı. Dallarında birikmiş karlar ısınan havanın etkisiyle eriyordu ve biz bulutlardan olmasa da bu dallardan yağan yağmurdan nasiplendik bolca. Akyıldız, çuha, hercai menekşe ilk göze çarpan çiçekli türlerdi. Birkaç ay önce geldiğimizde gördüğümüz sarı çiğdemlerin vakti geçmiş rastladığımız birkaç kardelen ise çoktan tohuma durmuştu.

Havanın sıcaklığı zemindeki karı hızla eritse de yükseklerdeki egemenliğini tam anlamıyla kıramamıştı henüz. Göle ulaşıp ona tepeden bakan hakim bir noktada ateşimizi yaktık. Közlediğimiz biber, sucuk ve sarımsaklarla kazandığımız enerji ise dönüş yolu için gücümüzü tazeledi . 8 km lik parkuru tamamlayıp aracımıza ulaştığımızda ise semaverde demlenmiş birer bardak sıcak çay ile karşılandık , muhtemelen senenin son karını geride bırakarak…