ΑΚΤΟΓΡΑΜΜΗ ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥ-ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ

Photo ofΑΚΤΟΓΡΑΜΜΗ ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥ-ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ Photo ofΑΚΤΟΓΡΑΜΜΗ ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥ-ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ Photo ofΑΚΤΟΓΡΑΜΜΗ ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥ-ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ

-27 ft
August 28, 2021
August 2021

near Angelochóri, Central Macedonia (Greece)

Η διαδρομή μας ξεκινά από το λιμάνι του Αγγελοχωρίου και συγκεκριμένα από το μικρό χωματόδρομο που βρίσκουμε την αρχή του, απέναντι από την ταβέρνα του Μπαρμπα-Αντώνη και ο οποίος κατευθύνεται προς το παλιό φυλάκιο των αλυκών της περιοχής. Ο δρόμος αυτός σε λίγο γίνεται μονοπάτι και φτάνει στην ακτογραμμή. Εκεί στα αριστερά σε λίγα δεκάδες μέτρα βρίσκεται το ερειπωμένο φυλάκιο των αλυκών του Αγγελοχωρίου που σήμερα λειτουργεί ως χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων που μπορούμε να το επισκεφθούμε με μικρή παράκαμψη. Επιστρέφουμε στην ακτογραμμή και την ακολουθούμε με κατεύθυνση προς την Νέα Μηχανιώνα. Η πορεία μας διακόπτεται από το κεντρικό κανάλι που φέρνει νερό στις αλυκές που βρίσκονται στα αριστερά μας. Εάν δεν θέλουμε να βραχούμε επιστρέφουμε για λίγο προς τα πίσω και βρίσκουμε στην πλευρά των αλυκών οχετό μέσω του οποίου διασχίζουμε το κανάλι αυτό περνώντας στην άλλη πλευρά που βρίσκεται δρόμος ο οποίος μας οδηγεί στην απέναντι πλευρά του καναλιού στην παραλία. Εκεί συνεχίζουμε στην ακτογραμμή με κατεύθυνση προς την Νέα Μηχανιώνα. Περνάμε την παραλία Ριβιέρα όπου είναι το σημείο που συναντά ο Θερμαϊκός κόλπος τον κόλπο της Θεσσαλονίκης. Μετά από λίγο αφού προσπεράσουμε στα αριστερά μας το παλιό εργοστάσιο επεξεργασίας αλιευμάτων λίγο προτού δώσει την θέση της η αμμουδερή παραλία σε γκρεμό εγκαταλείπουμε την ακτογραμμή και στρίβουμε αριστερά σε μονοπάτι που σε μερικά δεκάδες μέτρα τερματίζει σε μικρό χωματόδρομο. Εκεί στρίβουμε δεξιά στην ανηφορική κατεύθυνση του δρόμου που ανεβαίνει την πλαγιά για να βγει στην πάνω πλευρά του υψώματος που σχηματίζει τον γκρεμό. Πάνω στο ύψωμα βρίσκονται εγκατελημένες εγκαταστάσεις που ανήκουν στο πολεμικό ναυτικό. Πρόκειται για το αγκυροβόλιο του πολεμικού ναυτικού στον Θερμαϊκό κόλπο. Πλησιάζοντας στην πάνω πλευρά του υψώματος εγκαταλείπουμε τον μικρό χωματόδρομο στρίβοντας δεξιά σε μονοπάτι που μας οδηγεί στην κορυφή του λόφου όπου υπάρχουν οι ερειπωμένες εγκαταστάσεις του πολεμικού ναυτικού και βυζαντινό υδραγωγείο. Στο ψηλότερο σημείο του λόφου, πάνω από τις εγκαταστάσεις με μπετόν του ναυτικού βρίσκουμε και το τριγωνομετρικό κολωνάκι της ΓΥΣ. Μετά συνεχίζουμε σε παλιό χωματόδρομο που μας βγάζει εκτός του πρώην στρατόπεδου σε εγκατελημένη κατασκήνωση προς την πλευρά της Νέας Μηχανιώνας. Στην κατασκήνωση βρίσκουμε δρόμο που μας οδηγεί στον οικισμό της Ανθούπολης τον οποίο διασχίζουμε. Τελικά καταλήγουμε στην επαρχιακή οδό ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥ-ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΏΝΑΣ στην οποία στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση προς την Νέα Μηχανιώνα. Φθάνοντας στην διασταύρωση του δρόμου ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥ-ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΏΝΑΣ με τον δρόμο ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ-ΝΕΑ ΜΗΧΑΝΙΏΝΑ στην είσοδο του οικισμού της Νέας Μηχανιώνας, ολοκληρώνεται η διαδρομή μας που ξεκίνησε από το Αγγελοχώρι και έφτασε μέχρι εδώ ακολουθώντας κυρίως την ακτογραμμή που συνδέει τους δύο οικισμούς.