Akseki - Sarıhacılar

May 19, 2016
May 2016

near Akseki, Antalya (Türkiye)

Akseki - Sarıhacılar

• Photo of eirkicatal
    eirkicatal May 20, 2016

Haritada görünen rotayı tırmanmak zorunda kaldık maalesef ve oldukça zor hatta normal şartlarda imkansız bir rota denemenizi tavsiye etmem biz başladığımız için bitirmek zorunda kaldık... Sebebi ise wikiloc'a yüklenmiş olan bir rotayı takip etmek istememizdi. Ancak arkadaş hiç bir yorum yapmadığı için ve yüklemiş olduğu fotolarda da bu rotanın fotoğrafları gibi görünen fotoların bu rota ile alakasız olduğunu belirtmediği ve rotanın dağdan geçtiğini ve herhangi bir yol ya da patikayı takip etmediğini belirtmediği için yanıldık. kimdi şimdi hatırlamıyorum. Her neyse, Akseki-sarıhacılar arasındaki asıl via-sebaste olarak bilinen ve fotoğraflarda görünen tarihi ipek yolu trekking için mükemmel bir yol ve hiç zor değil ama haritadaki rota ile alakası yok dikkat edilmeli. Akseki tarafından yola girecekseniz çok dikkat etmeniz gerekiyor çünkü ne bir levha ne bir işaret ne bir uyarı görmeniz mümkün değil. Akseki'nin hemen girişinde Jandarma karakolunun karşısından dağa doğru çıkan yola girer girmez (10-20m sonra) hemen sağınızda belli belirsiz bir patika göreceksiniz işte o patika tarihi yol ve hiç sapmadan Sarıhacılar'a kadar sizi götürecek. Biz dönüşte o rotayı kullandık ama maalesef telefonun şarjı bittiği için dönüş rotasını kaydetmek mümkün olmadı. İyi yürümeler...