Akráta: Κράθις - Φαράγγι Περιστεριώνα

May 29, 2022
May 2022

near Akráta, West Greece (Greece)

Akráta: Κράθις - Φαράγγι Περιστεριώνα
Η διαδρομή ξεκινά από την επαρχιακή οδό Ακράτας - Ζαρούχλας. Λίγο πριν την έξοδο από την (Άνω) Ακράτα υπάρχει διασταύρωση στον κεντρικό δρόμο με πινακίδα προς Φούρνους. Μετά από 1 km περίπου φτάνουμε σε διασταύρωση όπου πάμε αριστερά και αμέσως δεξιά (κατηφορίζοντας). Ο κύριος δρόμος ανηφορίζει ενώ ο κατηφορικός δρόμος που οδηγεί στο ποτάμι είναι στενός και δίνει την εντύπωση ότι πηγαίνει σε αυλή σπιτιού. Μετά από λίγο ο κατηφορικός δρόμος γίνεται χωματόδρομος και είναι παράλληλος με το ποτάμι. Σε 1,1 Km υπάρχει χωματόδρομος που κατεβαίνει προς την κοίτη του ποταμού ο οποίος δεν φαίνεται καλά γιατί είναι καλυμμένος με χόρτα. Σε 700μ ο χωματόδρομος τελειώνει ακριβώς στην βόρεια είσοδο του φαραγγιού. Έως εδώ η διαδρομή μπορεί να γίνει με αυτοκίνητο. Κατηφορίζουμε και μπαίνουμε στο ποτάμι (Κράθι) και το ακολουθούμε αντίθετα στην πορεία του. Σε 250 - 300 μ περίπου από την είσοδο φτάνουμε στο στενό σημείο όπου από πάνω τρέχουν τα νερά του καταρράκτη απο ύψος περίπου 50 μ και χύνονται στον Κράθι. Στο σημείο υπάρχει βράχος και σχηματίζει υψομετρική διαφορά 1-1,5 μ που είναι δύσκολο να τον ανέβουμε χωρίς σχοινί ιδιαίτερα όταν ο Κράθις έχει αρκετό νερό. Αν συνεχίσουμε καταλήγουμε στην νότια είσοδο του φαραγγιού μετά από 100 - 150 μ. Η νότια είσοδος είναι προσβάσιμη από την γέφυρα που υπάρχει από πάνω και πηγαίνει προς το χωριό Βούτσιμος. Επιστροφή στην βόρεια είσοδο. Αν θέλει κανείς να κάνει πλήρη διάσχιση είναι προτιμότερο να μπει από την νότια είσοδο.
Εντυπωσιακό το φαράγγι!!!
Προσοχή στο μονοπάτι που οδηγεί προς την είσοδο του φαραγγιού έχει καταστραφεί σε πολλά σημεία...
Πριν μπούμε στο φαράγγι καλό είναι να αλλάξουμε παπούτσια (ποταμοδιάσχισης).
Νερό σε πολλά σημεία μέχρι το γόνατο...
Ο χρόνος της διαδρομής είναι περίπου 2,5 έως 3 ώρες..
Βλέπε την διαδρομή https://el.wikiloc.com/oreibasia-diadromes/pharaggi-peristeriona-krathi-apo-gephura-boutsimou-25714226