İSDAK YEŞİL YOL

April 20, 2014

near Gölköy, Çorum (Türkiye Cumhuriyeti)

Akpınar- Sakaröküz - Saklıbahçe - Kurugöl - Selbasan - Akpınar
İskilip ilçesine 13 km mesafede bulunan Akpınar köyüne kadar araçla ulaşım sağladık. 1400 rakımda gerekli hazırlıklarımızı son kez kontrol ederek yola başladık. İlk olarak şehire hakim Sakaröküz dağı eteklerinde (1703 m) mis kokulu köknar araçlarının gölgesinden geçerek patika yol boyu ilerledik. yaklaşık 1,8 km mesafe sonrasında 5 dakikalık bir mola verdik. Mola amacımız tüm ovayï tepeden izlemek Kızılırmak deltasının heybetine bu noktadan bakmanın keyfide bir başka olduğunu burada test ettik. Yola devamımımız da patika yollardan devam ederek ağaç çeşme başında köm sahibi ile bir süre sohbet etme fırsatımız oldu. Burada şu an çorak halde bulunan eski tarihlerde Trabzon Uzungölü aratmayan ancak doğanın şuanda bizlere kurumuş halde gösterdiği Kurugöl mevkiini geçtik. Adına Taşlı yol ve Saklı bahçe diyebileceğimiz bir tabiat harikası ile karşılaştık. Burada mola vermemek elde değildi. bir süre etrafımızı doya doya izledikten sonra muhteşem çam ağaçlarının arasından ilerlerken Kırmızı Karıncaların yuvalarında bir süre oyalandık. Yanımızda bulunan Orman Mühendisi arkadaşımızdan bilgiler aldık. Patikadan ilerlerken karşımıza çıkan yıldırımın ağacı ne hale getirebileceği konusunda canlı izlenimlerimiz oldu. Karşımıza bolca bulunan çeşmelerden bir tanesi daha çıktı. Buradan çam ormanlarının Kuru dere yatağını takip ederek, Selbasan mevkiinde bulunan çeşmede buz gibi suyu ile serinledikten sonra yolumuza çam, köknar ağaçlarının gölgesinde devam ettik. Yaklaşık 10.46 km lik yürüyüşümüzü 6 saate yakın bir zamanda köye geldiğimizde, gerçekten güzel bir yürüyüş olduğunu kabul etmekle birlikte yorğunluğumuzda hafif hafif kendini göstermeye başlamıştı. Bir sonraki turumuzda birlikte olmak dileği ile hoşçakalın. BU arada bu harika yürüyüşümüzde bizlere eşlik eden Başta Sabri Çiçekci, Hatun Çiçekci, Mehmet Ergin, Kadir Tahtacı, Sabri Ahirzaman, Alaaddin Kılıç'a teşekkür etmeden geçmek olmaz. İSDAK Hasan GÜÇLÜ