Akcija iznenađenja (Kremenica-Babina reka-Brajkovac)

Photo ofAkcija iznenađenja (Kremenica-Babina reka-Brajkovac) Photo ofAkcija iznenađenja (Kremenica-Babina reka-Brajkovac) Photo ofAkcija iznenađenja (Kremenica-Babina reka-Brajkovac)

October 22, 2022
October 2022

near Bistrica, Central Serbia (Serbia)

22. oktobar
Akcija iznenađenja
Kremenica-Babina reka-Brajkovac
učesnika 104
vodič Zoran V.

Ovogodišnja akcija iznenađenja izazvala je ogromno interesovanje, čak 104 učesnika raspoređenih u dva velika autobusa krenulo je u subotu iz Subotice u 5.45 h ka nepoznatom i tajanstvenom odredištu.
U 9.45 h smo stigli do kafane Čudesna šuma na putu Lazarevac-Aranđelovac gde su nas čekala tri člana PD Malci iz Lazarevca koji su nam pravili društvo i koji su domaćini na ovim terenima i koji su nam danas ujedno i bili vodiči na stazi.

Za ovaj predeo sam se odlučio pre svega zbog veličine grupe, pomalo iz zbog sastava ekipe kao i zbog toga što je i za mene ovaj teren nepoznat a tokom priprema za akciju sam uvideo da je itekako zanimljiv.

Prva znamenitost na stazi je već posle 20-ak minuta hodanja makadamskim putem, spomenik borcima palim u ratu u periodu 1912-1918, spomenik bistričkim junacima predvođenih komandantom Gvozdenog puka Milivojem Stojanovićem Brkom. Tu je i spomen kuća sa izloženim fotografijama i eksponatima. Zaista je vredelo videti sve ovo i čuti zanimljivu priču o istorijskim događajima od pre 100-ak godina.

Dalje smo hodali šumskim putevima, prošli smo kraj groba talijanskog borca kao i jednog groba nepoznatog borca što samo govori o tome da su na ovim terenima vojevane teške borbe sa brojnim smrtnim ishodima. Sledeće odredište nam je bilo etno selo Babina reka. Pola sata pauze proveo sam u razgovoru sa domaćinima tako da nisam stigao bolje razgledati ovo mesto za koje kažu da je prelepo sa mnoštvom zanimljivog sadržaja.

Od etno sela nastavili smo ka izvoru kisele vode u selu Brajkovac gde su nas domaćini napustili i krenuli nazad ka Čudesnoj šumi gde su ostavili svoje automobile. Mi smo pak krenuli ka cilju, selu Brajkovac, usput smo naišli i na crkvu brvnaru sv. Đorđa iz 19. veka.

Finiš je bio uz asfaltni put ka centru Brajkovca gde je posebna atrakcija jedan stari vojni avion parkiran u samom centru sela.

Lepo i veselo druženje završeno je ispred seoske prodavnice u rođendanskoj atmosferi.

Lepa, sadržajna i ne mnogo zahtevna staza. Veliko hvala domaćinima, Malcima na gostoprimstvu i pomoći u realizaciji ove akcije sa velikim brojem učesnika.