Akchur: Cascades Oued el Kelaa (Rif)

Photo ofAkchur: Cascades Oued el Kelaa (Rif) Photo ofAkchur: Cascades Oued el Kelaa (Rif) Photo ofAkchur: Cascades Oued el Kelaa (Rif)

February 23, 2014
February 2014

near Ouslaf, Tanger-Tétouan (Morocco)

Recorregut:
Akchur pujada pel camí del riu passant pel petit cafè i la petita cascada fins a Oued el Kelaa.

IBP: 38 hkg
Distància total: 6,5km (x2)
Desnivell acumulat: 400m
Dificultat: Moderada

Caminada fins a la cascada Oued el Kelaa al Rif prop de Chefchaouen.
La sortida comença al punt on ja no hi arriben els vehicles i el camí es fa estret, hi ha un pont.
La dificultat del track radica no en la pujada sinó en les vegades que haurem de creuar el riu sense llocs habilitats.

Val a dir que no os farà falta contractar guia ja que només hi han dos camins possibles el que va cap al Pont de Dieu i el que va per l'esquerre resseguint el riu fins a el Kelaa.

La caminada val la pena ja que son paratges solitaris i amb encant encara que no cuiden gaire la neteja del parc natural.

Si veniu de Chefchaouen ( Xauen Chauen ) entre anada i tornada no haurien de cobrar el taxi més de 300DH, gairebé 30€ ja que son un 20km anada i 20km tornada.

Descripció:
Ens llevem a les 9 i esmorzem. Aa les 10h sortim en taxi amb preu pactat cap a les cascades d'Akchour Oued el Kelaa, son 40 minuts de trajecte comptant que hi ha un tram en obres. Aparca. Comencem la caminada, ens diuen que son 2 hores i poc de pujada i uns 400m de desnivell, dificultat no gaire elevada si estem acostumats al senderisme. Anem resseguint el riu creuant-lo en diverses ocasions amb alguna que altre dificultat, guanyant metres poc a poc. Passem pel petit cafè que no és més que un lloc on aturar-se i fer alguna foto (20 minuts).
Continuem pujant per camins estrets plens de vegetació.
Arribem a la gran cascada el Kelaa i fem unes fotos i prenem un temps per a la relaxació.
Hi han 2 nois que en una foguera fan tajin vegetal i en preparen un de ben bo per 50DH. Parem a dinar.
Després de dinar tranquil·lament baixem amb calma i disfrutant del paisatge en 1 hora i 40 minuts desfent el camí.