AKÇALI-LATMOS DAĞI

May 6, 2018
May 2018

near Akçalı, Muğla (Türkiye)

Milas Dağcılık Ve Doğa Sporları öncülüğünde, Muğla Büyükşehir Belediyesi ile Milas Belediyesi'lerinin destekleriyle düzenlenen "4. Latmos Dağı Ve Doğa Şenlikleri" etkinliğinin bir bölümü de "Akçalı-Latmos Dağı zirvesi" yürüyüşüydü.
Bütün gece çakan şimşekler ve kulakları sağır edercesine gürleyen gök gürültüleri nedeniyle zirve yürüyüşüne katılan doğaseverler maalesef beklenenin çok altındaydı. 24 Katılımcıyla, Rehberlerimiz Oğuz Şen, Çağlayan Karazeybek ve öncü rehberimiz Ahmet Bey'in eşliğinde Akçalı Köyünden yürüyüşü başladık. Sürekli çakan şimşekler ile ara vermeyen gök gürültüleri sonrasında başlayan yağmur, dolu ve zaman zaman beş metre görüş mesafesi olanağı veren sise rağmen ekibimiz yılmayarak zirveye doğru yürümeye devam etti.
Parkurun 7. kilometresinde, yağış, görüşü kısıtlayan sis, yosunlu ıslak kayaların tehlike arzetmesi ve bazı yürüyüşçü arkadaşların performansının düşmesi nedeniyle boyun denen mevkiye gelince rehberlerimizin aldığı ortak kararlarıyla zirve yürüyüşünden dönmek durumunda kaldık.
Kısa bir yemek molasından sonra Akçalı köyüne doğru yöneldik. Hava şartlarının olumsuzluğuna rağmen, gerçekleştirdiğimiz güzel bir yürüyüşü toplam14,80 km ile sonlandırdık.
Parkur boyunca çok güzel bir bitki örtüsü ve her yöne doğru çok güzel manzaralar var. Latmos Dağı'ndaki kayalar çok ilginç görünümde. Parkurda içilebilir su kaynağı göremedik. Çevre köyler çok güzel ve otantik. Bölgede genellikle büyükbaş hayvancılık, zeytincilik ve arıcılık başlıca geçim kaynağı.
Bu parkurda yürürken özellikle yağışlı havalarda, yosunlu kayalara çok dikkat edilmeli ve parkuru çok iyi bilen rehberler eşliğinde yürünmelidir.
Başka bir zaman, başka bir zirve yürüyüşünde umarım Tekerlektepe'den güzel manzaralar izleriz.
Tüm yürüyüşçü arkadaşlara ve rehberlerimize çok teşekkür ederiz.

AKÇALI

Latmos Dağı tepelerinde şirin bir Karia köyü. Köylüler sıcakkanlı ve güler yüzlü. Köylünün geçimi genellikle arıcılık, büyükbaş hayvancılık ve zeytincilik.

PATİKA

2. PATİKA

SAKARKAYA-KARAHAYIT KARİA YOLU

KARAHAYIT KÖYÜ

Sisler altında da olsa, güzel görünen bir Latmos Dağı köyü.