Aiora - Ruta de la Hunde - Cim del Tossal de Palomera 1260 m.

Photo ofAiora - Ruta de la Hunde - Cim del Tossal de Palomera 1260 m. Photo ofAiora - Ruta de la Hunde - Cim del Tossal de Palomera 1260 m. Photo ofAiora - Ruta de la Hunde - Cim del Tossal de Palomera 1260 m.

November 20, 2022
November 2022

near Cortijo La Unde, Valencia (España)

Aiora - Ruta de la Hunde - Cim del Tossal de Palomera 1260 m.
Bonica ruta la de hui en el Paratge Natural de la Hunde, on partirem des de la seua Àrea Recreativa. En aquesta ruta pujarem al cim del Tossal Palomeras, previ pas per un bonic Arc de Pedra i una cova-abric , per a posteriorment anar cap al Pocico Vidal. Els trams de pujada fins al Pic Palomeras i el que va des del Pocico Vidal al retorn a la Hunde són molt bonics de transitar, sense dubte el millor de la ruta val la pena recórrer-los així com les vistes des del cim, la ruta està ben senyalitzada i les sendes netes.
Deixem el cotxe en l'aparcament que hi ha habilitat en l'Àrea Recreativa de la Hunde, per a accedir fins ací des d'Aiora, hem d’agafar la carretera CV-440 que va cap a Cárcelen per a després desviar-nos passat el km. 12 per l'esquerra direcció la Hunde per un camí asfaltat on hi ha un cartell que ho indica.
Comencem la ruta travessant l'Àrea Recreativa, passant per la Font de la Cadena amb abundant doll d’aigua, que s'emplena una bassa amb una aigua molt neta, a partir d'ací anem cap a les Cases de la Hunde, quan estem arribant anem cap a la dreta per a agafar una senda que una mica més endavant desemboca en un camí, passarem per un edifici per al ramat i continuant pel camí veiem un desviament cap a la dreta que per senda ens puja al Pic Palomeras. La senda va en continu ascens, però no és una pujada excessivament dura excepte el tram fins a l'arc es progressa bé, encara que cal estar atents perquè hi ha punts en els quals és fàcil confondre's a pesar que la senda és bastant evident, hi ha molta vegetació (pinada) durant la pujada i molt bones vistes.
En poc menys de 400 metres arribarem al Arc Natural de Pedra que està per la dreta, poc més endavant una xicoteta cova, 300 metres més endavant un naixement d'aigua al costat de la senda, ja només ens queda fer l'últim tram de pujada i enllaçar amb la pista forestal, que a l'esquerra veiem la caseta de vigilància forestal situada en el cim a escassos metres dels tallats, cap a ella ens dirigim i una vegada allí gaudim de les vistes al costat del vèrtex geodèsic a 1260 m. Punt més elevat de la ruta i de la comarca. En acostar-nos a les baranes, podem observar unes vistes meravelloses d'una gran part de la Vall d'Aiora.
Anem vorejant la cornisa cap a la dreta contemplant l'àmplia panoràmica als nostres peus. Quan hem recorregut uns 300 metres tornem a la pista travessant una pinada muntanya a través. Seguim la pista 2,5 km fins a un encreuament, on prenem el camí de la dreta fins a arribar al Pocico Vidal, on hi ha una bassa i un pou font amb abeurador. Ací a la dreta veiem una senda en pujada que ens porta a un coll, passem entre dues roques canviant de vessant i comencem a descendir cap a la Hunde per una bonica senda per mig de la pinada que seguint les marques ens acabarà deixant de nou en l'aparcament de la Hunde on hem estacionat el cotxe.
Ruta molt recomanable i sense cap complicació.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant, cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

==================================================================

Bonita ruta la de hoy en el Paraje Natural de La Hunde, donde partiremos desde su Área Recreativa. En esta ruta subiremos a la cumbre del Cerro Palomeras, previo paso por un bonito Arco de Piedra y una cueva-abrigo, para posteriormente buscar el Pocico Vidal. El tramo de subida hasta el Pico Palomeras y el que va desde el Pocico Vidal de regreso a la Hunde son muy bonitos de transitar, sin duda lo mejor de la ruta vale la pena recorrerlos, así como las vistas desde la cima, la ruta está bien señalizada y las sendas limpias.
Dejamos el coche en el aparcamiento que hay habilitado en el Área Recreativa de la Hunde, para acceder hasta aquí desde Ayora coger la carretera CV-440 de Cárcelen para después desviarnos pasado el km. 12 por la izquierda dirección La hunde por un camino asfaltado hay un cartel que lo indica.
Comenzamos la ruta atravesando el Área Recreativa, pasando por la Fuente de La Cadena con abundante agua, que se rellena una balsa con un agua muy limpia, a partir de aquí vamos hacia las Casas de la Hunde, cuando estamos llegando vamos hacia la derecha para coger una senda que un poco más adelante desemboca en un camino, pasaremos por un edificio para el ganado y continuando por el camino vemos un desvío por la derecha que por senda que sube al Pico Palomeras. El sendero va en continuo ascenso, pero no es una subida excesivamente dura salvo el tramo hasta el arco se progresa bien, aunque hay que estar atentos porque hay puntos en los que es fácil confundirse a pesar de que la senda es bastante evidente, hay mucha vegetación durante la subida y muy bonitas vistas.
En poco menos de 400 metros llegaremos a un Arco Natural de Piedra que está por la derecha, poco más adelante una pequeña cueva, 300 metros más adelante un nacimiento de agua junto a la senda, ya solo nos queda hacer el último tramo de subida y enlazar con la pista forestal que a la izquierda vemos la caseta de vigilancia forestal ubicada en la cima a escasos metros de los cortados, hacia ella nos dirigimos y una vez allí disfrutamos de las vistas junto al vértice geodésico a 1260 m. Punto más elevado de la ruta y de la comarca. Al acercarnos a las barandillas, podemos observar unas vistas maravillosas de una gran parte del Valle de Ayora.
Vamos bordeando la cornisa hacia la derecha contemplando la amplia panorámica de a nuestros pies. Cuando hemos recorrido unos 300 metros regresamos a la pista atravesando una pinada monte a través. Seguimos la pista 2,5 km hasta un cruce que tómanos el camino de la derecha hasta llegar al Pocico Vidal donde hay una balsa y un pozo fuente con abrevadero. Aquí por la derecha vemos una senda en subida que nos lleva a un collado, pasamos entre dos rocas cambiando de vertiente y empezamos a descender hasta la Hunde por una senda estrecha llena de vegetación muy bonita que se convertirá en camino más abajo y nos dejará de nuevo en el aparcamiento de la Hunde donde hemos dejado estacionado el coche.
Ruta muy recomendable y sin ninguna complicación.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto, hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hicieras una valoración en wikiloc sobre su utilidad.

PictographCave Altitude 3,630 ft

Arc natural de pedra

PictographCave Altitude 3,640 ft

Cova

Cim del Tossal de Palomera 1260 m.