AIGÜESTORTES. Arties - Refugi de la Restanca - Coret de Uelhicrestada

Photo ofAIGÜESTORTES. Arties - Refugi de la Restanca - Coret de Uelhicrestada Photo ofAIGÜESTORTES. Arties - Refugi de la Restanca - Coret de Uelhicrestada Photo ofAIGÜESTORTES. Arties - Refugi de la Restanca - Coret de Uelhicrestada

May 16, 2023
May 2023

near Artiés, Catalunya (España)

Pont Ressec - Cabana de Rius - Refugi de la Restanca - Estanh deth Cap deth Port - Coret de Uelhicrestada - Estanh deth Cap deth Port - Refugi de la Restanca - Cabana de Rius - Pont Ressec

Ruta circular amb començament i final a l'aparcament de Pont Ressec, al Prat de Sieja d'Arties, a la comarca de la Vall d'Aran. La ruta ens portarà fins el coll de Uelhicrestada a tocar del cim del Montardo i a una hora i poc del refugi de Ventosa i Calvell. La ruta té uns 2.200 metres de desnivell acumulat i arribem fins quasi els 2500 metres d'alçada sobre el nivell del mar. Si la fem en mesos que no siguin juliol o agost hi podem trobar neu.

Arribarem fins a l'aparcament situat al Pont Ressec, a una alçada per sobre del nivell del mar d'uns 1.400 metres situat a la vall d'Arties, arribant per una pista asfaltada d'uns 7 quilòmetres partint de la població d'Arties. Arties es troba a la carretera que va des de Viella fins el Port de la Bonaigua abans de Salardú. Deixem el vehicle i agafem una pista paralela al riu durant els primers tres quilòmetres fins que arribem a la cabana de Rius. Deixem la pista a la nostra dreta i pugem ja de manera una mica més evident tot zigzaguejant per un corriol dins el bosc fins als 2.100 metres d'alçada aproximadament, on trobarem el refugi de la Restanca i l'estany que porta el mateix nom. Seguim pujant passant de llarg del refugi per un corriolet fins a trobar un segon estany un quilòmetre mes amunt aproximadament. El rodegem per la esquerra segons pugem i enfilem per una canal força empinada fins el coll.

La ruta la vaig fer a mitjans de maig i vaig trobar neu a partir del refugi i va caler que em poses grampons a partir del segon estany. Tot i ser un any de sequera la neu en algun tram l'arribava a l'alçada dels genolls. La temperatura força baixa, sort dels guants, i ja arribant al port una forta ventisca amb neu quasi m'impedeix arribar-hi i em va obligar a accelerar la baixada fins el llac superior. Un cop allà el temps molt millor. Cal extremar la precaució a alta muntanya.