Photo ofAiguafreda Pont de la Bisbal - Serra de l'Arca i cingles del Saní- Riera del Pujol Photo ofAiguafreda Pont de la Bisbal - Serra de l'Arca i cingles del Saní- Riera del Pujol Photo ofAiguafreda Pont de la Bisbal - Serra de l'Arca i cingles del Saní- Riera del Pujol

October 19, 2010
October 2010

near La Llobeta, Catalunya (España)

Els dòlmens que han estat trobats majoritàriament a la Serra de l'Arca, entre Aiguafreda i el Brull, daten del final del Neolític, al voltant del segon mil•lenni abans de Crist, són sepulcres megalítics a l'interior dels quals s'inhumaven els cadàvers envoltats de les seves armes i d'algunes ofrenes.

La paraula dolmen prové de l'expressió bretona “tol men”, que significa “taula de pedra”.
El gran Dolmen d'Aiguafreda, està situat dins la propietat de can Brull en el terme municipal d'Aiguafreda, al pla del Boix a la serra de l'Arca. Està format per quatre grans lloses verticals i una d'horitzontal en forma de túmul i era un monument funerari. Va ser construït pels habitants de la zona entre els segles XXV i XX a.C.

Photo of004 Serrat de Puigventós - Torre de guaita Photo of004 Serrat de Puigventós - Torre de guaita Photo of004 Serrat de Puigventós - Torre de guaita

004 Serrat de Puigventós - Torre de guaita

006 El Pujol

• Photo of JOAN2013
    JOAN2013 Nov 10, 2015

Hola Erill,
    Volem fer aquesta ruta, però, ens podries dir si cal trepitjar carretera i, també, el punt a on deixes el cotxe.
    Gracies

• Photo of erill
    erill Nov 11, 2015

Nosaltres vàrem deixar el cotxe, al costat del pont de la Bisbal i crec recordar que no vàrem trepitjar carretera en cap moment, però fa cinc anys i pot haver variat.
    Que tingueu una bona caminada. Salut!

• Photo of JOAN2013
    JOAN2013 Nov 15, 2015

Hola Erill,
    Gracies per la teva informació. La ruta ens ha agradar molt fins a les cases El Solà-El Brull. Un cop hem arribat a aquestes cases, en una d’elles ens “han convidat” a fer marxa enrere diuen-nos que son terrenys privats. Hem intentat tornar a la ruta mes endavant però ens ha sigut impossible. Hem tingut que tornar pel camí de anada. Esmorzar al Serrat de Puigventós a on està la torre de guaita es molt recomanable.
    Salut i cames

• Photo of Henry Trip
    Henry Trip Aug 27, 2021

Hola. aquesta ruta no és correcte ja que passa per una finca privada i les seves cases ( finca El Solà). Els gossos estàn deslligats i no és una bona idea passar-hi. Agraíria a l'autor que l'esborri. Gràcies.