Photo ofAiguafreda - Fondrats - l'Agustí - Bellver - Tagamanent - Puig-agut - Aiguafreda Photo ofAiguafreda - Fondrats - l'Agustí - Bellver - Tagamanent - Puig-agut - Aiguafreda Photo ofAiguafreda - Fondrats - l'Agustí - Bellver - Tagamanent - Puig-agut - Aiguafreda

January 27, 2013
January 2013

•   4.3 7 Reviews

near Aiguafreda, Catalunya (España)

Sortida des d'Aiguafreda "Les Alzines d'Avencó" (aparcament restaurant les Alzines)
Ruta circular. Començant pels pous de glaç d’Avencó, Coll de la Nit, Pla dels Termes, Serra de Fondrats i Coll de Saiols fins arribar a Fondrats. Es continua pel fossar dels Moros passant per Bellit, la creu de l’Agustí, l’Agustí, el Parc Etnològic de Tagamanent, Collet de la Font de Bellver, Bellver i Collet de Sant Martí, on comença la pujada al Turó de Tagamanent (1058m). A partir d’aquí agafarem el gr-5 per tornar a Les Alzines d’Avençó passant per Puig-Agut.

PictographRuins Altitude 1,345 ft

PictographRuins Altitude 3,493 ft

El Bellit

El_Bellit

Desviació dreta (camí de la Bruguera)

La creu de l'Agustí

PictographRuins Altitude 3,411 ft

L'Agustí

Collet de la font de Bellver

PictographRuins Altitude 3,339 ft

Bellver

PictographRuins Altitude 3,186 ft

Inici pujada al turó de Tagamanent

Turó de Tagamanent

Desviació dreta

• Photo of tossut
    tossut Mar 15, 2013

Aquest diumenge hi aniré amb uns amics. Les 6 hores que comentes, fou perquè vau parar o perquè realment els 15 km eren molt durs.
    gràcies

MuRaMaTSu Mar 15, 2013

Vam parar per menjar, si t'entretens pel camí se't faran les 6 hores. Però no és dur de fer.

• José serret Mar 30, 2013

Una ruta muy bonita pero un poco liosa una vez salido de coll de Saiols hacia las ruinas de Els Fondrats y el Bellit. Asi como para encontrar el desvió hacia el camino de la Brugera. Por lo demás muy bello recorrido.

MuRaMaTSu Mar 31, 2013

Hola José, Anaves amb gps? fiable? La ruta passa de vegades per entre camins, però penso que no és gens liosa i fàcil de navegar.

• Photo of andreu13
    andreu13 May 3, 2013

ruta molt maca i facil de trobar 3h59 en total i 3:22 sense aturarse

MuRaMaTSu May 4, 2013

Hola andreu13,

Gràcies per la teva valoració, m'alegro que hagi anat bé.

• Photo of jordiOB
    jordiOB Nov 4, 2013

Ruta molt maca i entretinguda de fer.

MuRaMaTSu Nov 5, 2013

Hola JordiOB, m'alegro que t'hagi agradat, gracies per la valoració.

• Photo of Caminaressalut
    Caminaressalut Mar 5, 2014

Excursio molt bonica i facil, ( poso moderat perque la pujada es llarga i un xic cansada). Combina molt be una mica de pista amb camins i corriols.

MuRaMaTSu Mar 5, 2014

Moltes gràcies per la teva valoració Caminaressalut!

• Photo of josepcastells
    josepcastells Oct 14, 2014

Avui amb uns companys hem fet aquesta excursió, la mateixa ruta però en sentit invers. Sortint de les Alzines d'Avencó cap a Tagamanent, l'Agustí , el Bellit, els Fondrats i baixada per la carena dels Fondrats , el Camping i novament el punt de sortida . Es un itinerari bonic i variat i que al final es fa dur.

Varietat de camins i corriols , paisatges canviants i un entorn magnific, amb elements patrimonials.
    Poso moderat perque al final se'ns feia dura.

• JAVIANAEN Oct 30, 2014

Fa 5 dies la vaig fer per segona vegada, m'agrada mes a l'inreves, pujant primer a Tagamanent, es molt entretinguda, i amb un paissatge molt bonic, del Bellit a els Fondrats s'ha d'anar una mica sense cami ni corriol marcat, pero molt fàcil de trobar,vam trigar 3h07' trotant al 50%, i fent 80 fotos.

• Photo of josepcastells
    josepcastells Oct 31, 2014

Felicitats Javianaen , a mí també em va agradar la ruta, però la vam fer a pas de passeig , trigant gairebé el doble que vosaltres, aquesta es l´aventatge de la muntanya , que tothom pot trobar reptes a la seva mida.Salutacions a tots.

• Photo of Flop!
    Flop! Dec 22, 2014

Ruta interessant. Ben avisat la desviació del camí de la Bruguera sinó es faria fàcil de no veure. Atenció en la baixada del Tagamanent.

• Photo of Miquelcles.
    Miquelcles. Aug 21, 2016

Ruta molt maca, 827m. de desnivell tan de pujada com de baixada, la he feta al revés, i en alguns llocs es perd el camí perquè es passa pel mig de camps, però en seguida es recupera. Enhorabona.

• Photo of Montserratgf
    Montserratgf Dec 4, 2016

La hicimos ayer y nos encantó, un recorrido muy bonito y variado , gracias por compartir

• Photo of carlestorrents
    carlestorrents Jan 29, 2023

Ruta entretinguda i variada. Entre el Bellit i can fondrats, és una finca privada i hi ha un brau amb les seves vaques. Nosaltres vam passar sense problemes, però no gaire segurs. Si és mira abans de fer aquesta ruta, crec que hi ha una alternativa anant per una pista que voreja. Moltes gràcies.