Aigua de Valls: Molí de la Corriu - Pont Cabradís (per la Ruta dels Cims)

Photo ofAigua de Valls: Molí de la Corriu - Pont Cabradís (per la Ruta dels Cims) Photo ofAigua de Valls: Molí de la Corriu - Pont Cabradís (per la Ruta dels Cims) Photo ofAigua de Valls: Molí de la Corriu - Pont Cabradís (per la Ruta dels Cims)

June 26, 2022
June 2022

near Gósol, Catalunya (España)

Ruta circular amb inici i final davant de la Presa de Dalt del riu Aigua de Valls.
Per arribar a l’aparcament de la resclosa, cal anar per la carretera LV-4241 de Berga a Sant Llorens de Morunys entre els PK 43 i 42. (PK 20 venint de Berga BV-4241 en aquest cas). Agafar el trencall en direcció Sisquer i Montcalb. Seguim per la pista asfaltada que passa a prop de l’Església de Sant Esteve de Sisquer. Poc després haurem de trencar a l'esquerra per un camí, primer asfaltat i després de terra.
L’itinerari que haurem de seguir és força evident amb senyals grocs. Trobarem indicacions a les principals cruïlles i també panells explicatius.
Comencem a baixar per la pista fins a trobar la mini-central elèctrica.
Al costat dret passem per un pont de ferro que travessa el riu Aigua de Valls, a l’altre costat hi ha el Moli de la Corriu, antiga masia del municipi de Guixers, amb un molí actiu fins no fa gaires anys.
Seguim el camí que presenta forta pujada, després un tram de pista, i de nou un camí que rodeja un roure monumental, arribem a la Torre de la Corriu. És una antiga casa forta o mas fortificat del segle XIII, envoltada de prats de pastura, el seu estat és ruïnós. Un cop aquí prenem el camí més planer i arribem a una cruïlla de camins, a mà dreta ens porta al Mirador dels Cims (O Cints, o cintells, que és com s'anomenen en aquesta zona les formacions rocoses i cingleres que veiem). És el punt més alt de l’itinerari i és una molt bona talaia amb una magnífica panoràmica, on podem contemplar les serres dels Tossals i de Busa, i per l’altra banda la d’Ensija, i sota nostre, les boscúries i el feréstec curs del riu d’Aigua de Valls.
Continuem baixant pel corriol ben fressat que passa pel davant de la Balma Roja o dels Cints, i diversos miradors, com el del Cints de la Torre i diferents balmes. Mentre anem baixant cada cop se sent més forta la remor d’aigua , arribem al trencant senyalitzat que ens indica a mà dreta el Pont Cabradís.
El Pont Cabradís és una meravella geològica de primer ordre. És un pont natural d’uns cinquanta metres de llargària format per travertins i que les aigües del riu han anat soscavant i remodelant enmig d’un paratge envoltat de boscos. Les aigües del riu Aigua de Valls provinents de Gósol circulen engorjades per una zona de congost. En aquest punt però, les aigües s’amaguen dins la roca i passen per l’interior d’aquest pont natural i també se n’escorre i en raja de les parets i el sostre.
Després de remuntar el Pont natural per sobre, Tornem pel camí de Pont Cabradís, resseguint el riu pel costat contrari del que hem arribat. En alguns punts trobarem cordes, passamans i cadenes que ens ajuden a passar. Al final, com a últim obstacle, ens trobem una escala vertical que baixa fins a la llera del riu. Hem fet el recorregut amb el Max, el nostre gos i per passar aquest punt ell ha pogut baixar una mica abans a la llera del riu per retrobar-nos al peu de l'escala. (Hem fet el recorregut sencer amb un gos molt acostumat a les aventures, però no és apte per a tots els gossos. Hi ha alguns punts que hi tindran dificultats per passar).
Seguim pel corriol passant pel Torrent Fondo i arribem a una pista que va baixant seguint el curs del riu per sota de la cinglera, ens trobem la font de la Fam, la balma de les Pintes i seguint arribem al punt de sortida a la resclosa, on hem deixat el cotxe donant per acabada aquesta magnifica ruta.

Hora Inici: 10.06 del dia 26 de juny de 2022
Hora Fi: 14.52
Distància recorreguda: 11,2 km (04:45)
Temps en moviment: 04:10

PictographRuins Altitude 3,935 ft

Torre de la Corriu

PictographRuins Altitude 3,945 ft

Photo ofMirador de la Ruta dels Cims. (o Cints. Les cingleres d'aquesta zona són anomenades així) Photo ofMirador de la Ruta dels Cims. (o Cints. Les cingleres d'aquesta zona són anomenades així)

PictographCave Altitude 3,620 ft

PictographRiver Altitude 3,354 ft

• Photo of ViuNatura Creus
    ViuNatura Creus Aug 16, 2022

És una ruta bonica i a l'hora exigent, sorprèn gratament. És important saber que la pista de terra a dia 15-8-22 està força malmesa en algun tram, poder baixes però poder no tornes i et quedes a viure en aquet entorn tant preciós 😂no és apta per persones amb por a les alçades ni per gossos 🙋‍♀️