آهار به شکراب و برگشت از توچال (Shekarab waterfall to Tochal peak)

Photo ofآهار به شکراب و برگشت از توچال (Shekarab waterfall to Tochal peak) Photo ofآهار به شکراب و برگشت از توچال (Shekarab waterfall to Tochal peak) Photo ofآهار به شکراب و برگشت از توچال (Shekarab waterfall to Tochal peak)

July 1, 2022
July 2022

near Āhār, Tehran (Iran)

تاریخ: ۱۰ تیر ۱۴۰۱
از روستای آهار شروع کردیم و مقصدمون توچال بود. تا آبشار مسیر خیلی خوبه و مشخصه، نرسیده به آبشار دست چپتون یه پاکوب کوچیکی هست که میره به سمت بالا، همون پاکوبو ادامه بدید به رودخونه میرسید، کنار رودخونه رو ادامه بدید، تو مسیر چند تا گوسفند سرا هست که کنارش چشمه داره و میشه آب برداشت. از دشتی که داخلش گوسفند سرا هست به بعد تقریبا همش ارتفاع میگیرید، تو مسیر یه آبشارم هست که کنارش چشمه مانند بود و ما ازش آب برداشتیم. ولی از اونجا به بعد من چشمه ای ندیدم. یه سر بالایی هست که کل مسیر سنگه، بعد از اونجا یه مقدار هموار میشه و یه پاکوب خوب داره که مستقیمه ولی اون به سمت قله نمیره به اونجا که رسیدید دست چپتون تپه رو بکشید بالا چون مسیر قله کلا سمت چپ اون پاکوب هست. بعد اینکه رسیدید بالا قله و هتل و تله کابین از دور مشخص میشه.