Ahmetli - Gallesion altı Manastır mevkii yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

Photo ofAhmetli - Gallesion altı Manastır mevkii yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofAhmetli - Gallesion altı Manastır mevkii yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofAhmetli - Gallesion altı Manastır mevkii yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

May 24, 2013
May 2013

near Ahmetli, İzmir (Türkiye Cumhuriyeti)

Yağmur baskısı altında, sabahın erken saatlerinde İzmir’den Belevi yönüne doğru yola çıktık. Bugünkü amacımız; İlkçağ’da Ana Tanrıça Meter’e adanmış ve onun adıyla anılan Metropolis’in kutsal dağı Gallesion yada Alaman Dağı’nın arka yüzündeki Bizans döneminden izler saklayan ve Manastır Mevkii olarak da bilinen vadilere doğru yürümekti.

İzmir – Aydın otoyolunu takiben ulaştığımız Belevi’de; meydanındaki kahvehanelerden birinde ardı ardına gelen sıcak çaylarımızın eşliğinde İzmir’den getirdiğimiz simitler ve Tire’den aramıza katılan Hasan Hoca’nın getirdiği çamur peynir ve balla güçlü bir kahvaltı yaptık. Saat 9.30 civarında Belevi’den ayrılarak, Kemalpaşa Nif Dağı eteklerinden bu yöne doğru akıp gelen ve şimdi sanayi atıkları nedeniyle simsiyah akan Fetrek Çayı’nı aştık ve Sağlık Köyü yoluyla Batı yönündeki Ahmetli Köyü’ne doğru yöneldik...

Yazının tümü ve fotoğraflar için alttaki linki tıklayabilirsiniz: