Ahmetler Kanyonu

December 2, 2017
December 2017

near Gençler, Antalya (Türkiye)

Manavgat ilçesine bağlı Ahmetler Köyü ve hemen yanında yer alan ve aynı ismi taşıyan etkileyici Ahmetler Kanyonunu tepeden görmeyi, ilave olarak da asıl zevkimiz olan taş döşeli patikalar üzerinde yürümeyi amaçlayan yürüyüş, kanyonun Güney ucunda yer alan ve "Köprüayağı" olarak bilinen bölgedeki karayolu köprüsü üzerinden başladı ve toprak bir yolu takip ederek eski bir köprünün yer aldığı kısıktan sağa, orman içinde yer alan bir patikaya girdi, yükselerek Molla Mehmet çeşmesine oradan da Akyalı olarak bilinen ve bir köprünün yer aldığı boğaza ulaştı. Bu noktada asfalt karayolu ile kesişen parkur, kısa bir süre sonra Kuzeybatıya yönelerek iyi korunmuş bir patikayla köye ulaştı. Bir süre köy mezarlığına giden yolu takip eden hat, basit bir çoban patikasından önce kanyon kenarına, oradan da yine oldukça keyifli bir patika üzerinden başlangıç noktasına ulaştı. Kırıcı bir zemine sahip ve oldukça çalılık bir yapıya sahip son kısım için mutlaka uygun bot ve uzun yürüyüş pantolonu tavsiye ediyorum. Mevsim itibariyle hemen hemen tüm çeşmelerde su mevcut olduğundan 2 lt su yeterli oldu. Köylüler meraklı ve patikaları gösterme noktasında oldukça yardımseverler.

Patika giriş

Bir süre araç yolundan ilerleyen hat, bu noktadan itibaren köye uzanan yola giriş yapıyor.

PictographWaterfall Altitude 597 ft

Şelale

Ağılı geçen yol, kısa bir süre sonra akmakta olan bir dere yatağına ulaşınca burada görülen çok güzel bir şelale karşınıza çıkıyor. Kış aylarında daha fazla su olması muhtemel şelale, aşağıda oldukça berrak bir küçük gölete dökülüyor.

PictographBridge Altitude 873 ft

Tarihi köprü

tahrip edilmiş yolu takip edince, yol bir süre sonra bu köprüye ulaşıyor ancak takip edilmesi gereken hat bu köprüden hemen önce sağa yani Kuzeydoğu'ya dönerek yükselmeye başlıyor.

Patika giriş

Köprüden sağa dönen patika orman içinden bu noktadan itibaren izlenebiliyor.

Molla Mehmet Çeşmesi

Patika, bir müddet yükselerek terk edilmiş bir eve ve evin hemen yanında, bir dut ağacı altında yer alan bu çeşmeye ulaşıyor.

Çeşme

Molla Mehmet çeşmesinden sonra taş döşeli güzel bir hattan yükselmeye devam eden hat, hemen üzerinde bir çoban evi bulunan bu çeşmeye ulaşıyor. Yemek zaman.

PictographBridge Altitude 1,632 ft

Köprü

Sırt sonrası bir müddet alçalan muntazam taş döşeli yol, dere yatağını modern ve çirkin bir köprüyle geçmiş. asıl köprü tahrip olmuş.

Çeşme

Bu çeşmenin hemen altından Ahmetler köyüne giden asfalt yol var. Çeşmeden sonra patika yol yukarı, Kuzeye doğru devam etmekte.

Kanyon Manzarası

Parkur sonu çeşme

• emilsv Oct 6, 2018

We did the route in opposite direction, probably not the good idea because we were not excited and just went down by the road in the middle. Also there were too many bushes with little stings.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Mar 27, 2020

Dönüş patikası hariç yürümek için harika bir hat. Detaylı işaretlenmiş , takibi kolay.