Άγραφα (Ζυγογιαννέϊκα - Ελατάκος - Μπορλέρο)

Photo ofΆγραφα (Ζυγογιαννέϊκα - Ελατάκος - Μπορλέρο) Photo ofΆγραφα (Ζυγογιαννέϊκα - Ελατάκος - Μπορλέρο) Photo ofΆγραφα (Ζυγογιαννέϊκα - Ελατάκος - Μπορλέρο)

July 22, 2021
July 2021

•   5 2 Reviews

near Kédros, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή ξεκίνησε από την διασταύρωση του ασφαλτόδρομου που οδηγεί προς το χωριό Ζυγογιαννέϊκα. Ο δρόμος ηταν κλειστός και δεν ήταν δυνατή η πρόσβαση στο χωριό με τα αυτοκίνητα. Κατευθυνόμαστε με τα πόδια προς το χωριό ακολουθώντας τον δρόμο μέχρι να φτάσουμε σε διασταύρωση με χωματόδρομο στα αριστερά που οδηγεί στο καταφύγιο. Τον ακολουθούμε μέχρι να φτάσουμε πάνω από το χωριό και να συναντήσουμε σήμανση του μονοπατιού Κ1 που τον διασχίζει. Ακολουθούμε το ανηφορικό μονοπάτι με νότια κατεύθυνση. Φτάνουμε σε σημείο που το μονοπάτι αλλάζει κατεύθυνση προς τα ανατολικά. Προτιμήθηκε να βγούμε στον χωματόδρομο που είναι ακριβώς πάνω απο το μονοπάτι και να τον ακολουθήσουμε με κάποιες μικροπαρακάμψεις σύμφωνα με την σήμανση και φτάνουμε στο Ορειβατικό καταφύγιο Ελατάκος. που βρίσκεται πάνω σε πλάτωμα. Συνεχίζουμε στο σηματοδοτημένο μονοπάτι που πλέον ανηφορίζει μέσα σε δάσος και φτάνουμε στην Περδικόβρυση η οποία είχε λιγοστό αλλά παγωμένο νερό. Από εδώ ανηφορίζουμε, βγαίνουμε από το δάσος, περνάμε μέσα από φτέρες και μετά η κατεύθυνσή μας γίνεται δυτική. Κινούμαστε δεξιά από ρεματιά έχοντας στα δεξιά μας την κορυφή Πετσαλούδα και φτάνουνε στο διάσελο Χούνη. Συναντάμε πινακίδα σήμανσης του μονοπατιού Κ12 που οδηγεί στην κορυφή Σουφλιστάρα. Συνεχίζουμε στο μονοπάτι Κ1 που μας οδηγεί σε πέρασμα ανάμεσα σε βράχους γνωστό ως Πόρτα Αγράφων. Κατηφορίζουμε ακολουθώντας μια πέτρινη "σκάλα", συνεχίζουμε μέσα σε δάσος και καταλήγουμε σε έναν αυχένα γνωστό ως Λάκο Οσμάν. Πλέον το μονοπάτι ανηφορίζει με σχεδόν δυτική κατεύθυνση και ακολουθώντας την σήμανση βγαίνουμε σε χωματόδρομο. Τον διαχίζουμε και ανηφορίζοντας την ανατολική ράχη σε τερέν με χόρτα και πέτρες που δεν παρουσιάζουν δυσκολία φτάνουμε στην κορυφογραμμή. Περνάμε δεξιά από κάποιες απολήξεις ακολουθώντας την σήμανση και φτάνουμε στην κορυφή Μπορλέρο. Η θέα είναι καταπληκτική, τόσο προς την λίμνη Πλαστήρα όσο και προς τις κορυφές Πέντε Πύργοι και Φλυτζάνι.

Διασταύρωση προς Ζυγογιαννέϊκα

PictographWilderness hut Altitude 4,781 ft

Ορειβατικό καταφύγιο Ελατάκος

Ελάχιστο νερό το καλοκαίρι

Αλλαγή κατεύθυνσης μονοοπατιού

Διάσελο Χούνη

Αυχένας (Λάκος Οσμάν)

Photo ofΔιασταύρωση με τον χωματόδρομο που οδηγεί στα Άγραφα Ευρυτανίας Photo ofΔιασταύρωση με τον χωματόδρομο που οδηγεί στα Άγραφα Ευρυτανίας

Διασταύρωση με τον χωματόδρομο που οδηγεί στα Άγραφα Ευρυτανίας

Κορυφή Μπορλέρο 2017μ

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Dec 3, 2022

Όμορφη διαδρομή . Σας ζηλεύω !

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Dec 5, 2022

Πολύ όμορφη διαδρομή. πολύ κατατοπιστικά σχόλιά

• Photo of Panflok
    Panflok Nov 21, 2023

το καταφυγιο ηταν ανοιχτο?

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Nov 22, 2023

Προκειται για καταφύγιο ανάγκης και είναι ανοιχτό. Σε καθε περίπτωση μια επικοινωνία με τον ΕΟΣ Καρδιτσας που το συντηρεί θα ήταν χρήσιμη πριν προγραμματισει καποιος διαμονή εκεί