Άγραφα - Νιάλα - Άγραφα

June 24, 2018
June 2018

near Ágrafa, Central Greece (Greece)

Υπέροχο μονοπάτι, που ξεκινάει από το χωριό των Αγράφων με Β/Α κατεύθυνση, προς το οροπέδιο της Νιάλας και το γνωστό μνημείο του εμφυλίου.
Η σήμανσή του είναι πρόχειρη (νάιλον κορδέλες) και περιορίζεται μέχρις όπου υπάρχουν δένδρα ή θάμνοι.
Η συνολική του απόσταση σύμφωνα με τις ενδείξεις των ηλεκτρονικών εφαρμογών που χρησιμοποιήσαμε, είναι περίπου 18 χιλιόμετρα μαζί με την επιστροφή.
Το συγκεκριμένο μονοπάτι χρησιμοποιούνταν από τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής των Αγράφων για την μετακίνησή τους από το χωριό προς τον συνοικισμό και τα βοσκολίβαδα της Νιάλας.
Έχει ήπιες κλίσεις και δεν δημιουργεί αίσθημα κούρασης. Η υψομετρική διαφορά της διαδρομής είναι περίπου 924 μέτρα. Για την επιτυχή και ανώδυνη ολοκλήρωση της διαδρομής αυτής, σίγουρα θα πρέπει να ελεγχθούν οι καιρικές συνθήκες και σε καμία περίπτωση να μην τεθεί ρίσκο, όταν υπάρχει πιθανότητα βροχής ή χιονιού, γιατί τα τελευταία 2-3 χιλιόμετρα που διασχίζουν ανηφορικά, την ιδιαίτερα απότομη δυτική πλευρά της Νιάλας, (καμία σχέση με την ανατολική - πλευρά Καρδίτσας), μπορεί να καταστούν άκρως επικίνδυνα. Σε όλο το μήκος της διαδρομής, νερό συναντάμε σε δύο σημεία. Ο εξοπλισμός μας θα πρέπει να είναι πλήρης γιατί ο καιρός εναλλάσσεται ταχύτατα και γι' αυτό τίποτε δεν θα πρέπει να θεωρείται περιττό στο σακίδιο.
Σας την προτείνω, σίγουρα αξίζει τον κόπο.

Φωτογραφίες από το ξεκίνημα.

Photo ofΤο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου και η υδρονομή για την άρδευση του χωριού. Photo ofΤο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου και η υδρονομή για την άρδευση του χωριού.

Το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου και η υδρονομή για την άρδευση του χωριού.

Η θέα Ν/Α .

Εναλλαγές τοπίου.

Η πρώτη μας 'ανάσα', μετά από 2,5 χιλιόμετρα!

Η Τούρλα μπροστά μας!

Διάσελο 'Πατήματα' .

Μετά από 2+ ώρες διαδρομής στο διάσελο 'Πατήματα' - ή κάπως έτσι κατά τους ντόπιους.

Η ομίχλη κινείται δεξιά μας προς Καμάρια!

Ανηφορίζοντας στην Τούρλα!

Όμορφη έκπληξη τα ελεύθερα άλογα!

Δεν μας αρνήθηκαν ακόμη και να τα αγγίξουμε!!!

PictographTree Altitude 6,210 ft
Photo ofΗ ομίχλη μας κρύβει την ατελείωτη απότομη πλαγιά στα αριστερά μας! Photo ofΗ ομίχλη μας κρύβει την ατελείωτη απότομη πλαγιά στα αριστερά μας! Photo ofΗ ομίχλη μας κρύβει την ατελείωτη απότομη πλαγιά στα αριστερά μας!

Η ομίχλη μας κρύβει την ατελείωτη απότομη πλαγιά στα αριστερά μας!

Photo ofΜνημείο του Εμφυλίου στη Νιάλα, με παγωμένη βροχόπτωση, ...έτσι για να συνέλθουμε! Photo ofΜνημείο του Εμφυλίου στη Νιάλα, με παγωμένη βροχόπτωση, ...έτσι για να συνέλθουμε! Photo ofΜνημείο του Εμφυλίου στη Νιάλα, με παγωμένη βροχόπτωση, ...έτσι για να συνέλθουμε!

Photo ofΒγαίνοντας απ' την ομίχλη και μια ματιά πίσω στη διαδρομή ...φόβος δέος και σεβασμός! Photo ofΒγαίνοντας απ' την ομίχλη και μια ματιά πίσω στη διαδρομή ...φόβος δέος και σεβασμός! Photo ofΒγαίνοντας απ' την ομίχλη και μια ματιά πίσω στη διαδρομή ...φόβος δέος και σεβασμός!

Τα άλογα δεν μετακινήθηκαν, παρά την καλοκαιρινή μπόρα!

• Photo of ili.zal65
    ili.zal65 Jun 27, 2018

..Από τη μια στεναχωρήθηκα που ο καιρός δεν μας έδωσε τη δυνατότητα να απολαύσουμε την υπέροχη θέα της γύρω περιοχής από τη Νιάλα, από την άλλη αισθάνομαι ότι έτσι έπρεπε να γίνει, ..γιατί είναι πολύ νωρίς για να δικαιούμαστε να ξεχνάμε, τι ακριβώς συνέβηκε εδώ! Και εγώ ..ίσως το χρειαζόμουν!