Άγραφα (Μοντανέμα - Καζάρμα - Άγιος Νικόλαος)

Photo ofΆγραφα (Μοντανέμα - Καζάρμα - Άγιος Νικόλαος) Photo ofΆγραφα (Μοντανέμα - Καζάρμα - Άγιος Νικόλαος) Photo ofΆγραφα (Μοντανέμα - Καζάρμα - Άγιος Νικόλαος)

July 23, 2021
July 2021

•   5 2 Reviews

near Platanákos, Thessaly (Greece)

Κυκλική διαδρομή που ξεκινάει λίγο πάνω από το ξενοδοχειακό συγκρότημα Μοντανέμα. Ακολουθούμε το έντονα ανηφορικό στην αρχή σηματοδοτημένο μονοπάτι Β20 μέσα σε δάσος. Περνάμε δίπλα από μαντρί και η κατεύθυνση του μονοπατιού γίνεται σχεδόν νοτιοδυτική. Φτιάνουμε σε πετρόκτιστη γέφυρα (Καμάρα). Από αυτό το σημείο το μονοπάτι ανηφορίζει ήπια με κατεύθυνση ΒΔ. Βγαίνουμε σε χωματόδρομο στην θέση "Λιβάδι Σταλοτσάκου". Είναι το σημείο διασταύρωσης των μονοπατιών Β20 και Β22. Το μονοπάτι ακολουθεί την πορεία του ανηφορικού χωματόδρομου μέχρι που φτάνουμε σε κλειστή αριστερή στροφή. Συνεχίζουμε ευθεία ανηφορικά ακολουθώντας την σήμανση και φτάνουμε στις Εννέα Βρύσες όπου γεμίζουμε τα παγούρια μας με δροσερό νερό. Από αυτό το σημείο το μονοπάτι ανηφορίζει σε απότομη βραχώδη πλαγιά με καλά πατήματα και βγαίνουμε τελικά σε πλάτωμα έχοντας μπροστά μας την κορυφή Καζάρμα. Από εδώ δεν ακολουθούμε πιστά την σήμανση ώστε να φτάσουμε στην κορυφή με το χαρακτηριστικό παρατηρητήριο. Από την κορυφή ακολουθώντας την σήμανση του μονοπατιού Β4 πάνω στην κορυφογραμμή αρχικά και σε ήπια κατηφορική πλαγιά φτάνουμε στο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Από εδώ ακολουθώντας το μονοπάτι Β20 που κινείται περιμετρικά του ορεινού όγκου της Καζάρμα επιστρέφουμε στην αφετηρία. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το μονοπάτι από Άγιο Νικόλαο προς την Καμάρα λόγω κατολίσθησης έχει καταστραφεί σε ένα σημείο και η διέλευση ήταν επικίνδυνη και απαιτούσε μεγάλη εμπειρία. Τέλος επισημαίνεται ότι το μονοπάτι Β20 ξεκινάει από το Ανθοχώρι. Η πρόσβαση στην τοποθεσία Μοντανέμα γίνεται οδηγώντας σε χωματόδρομο, βατό μεν αλλά όχι ενδεικνυόμενο για ΙΧ και ιδιαίτερα "χαμηλωμένο".

Σήμανση μονοπατιού Β20

PictographBridge Altitude 4,452 ft
Photo ofΠέτρινο γεφύρι Καμάρα. Η βρύση δεν είχε νερό Photo ofΠέτρινο γεφύρι Καμάρα. Η βρύση δεν είχε νερό Photo ofΠέτρινο γεφύρι Καμάρα. Η βρύση δεν είχε νερό

Πέτρινο γεφύρι Καμάρα. Η βρύση δεν είχε νερό

Λιβάδι Σταλοτσάκου

Έξοδος σε πλάτωμα

Πινακίδες σήμανσης μονοπατιού Β4

Κορυφή Καζάρμα (Ζυγουρολίβαδο) 1977μ

Κορυφογραμμή

Photo ofΑρχή καθόδου βραχώδους πλαγιάς με έντονη κλίση. Photo ofΑρχή καθόδου βραχώδους πλαγιάς με έντονη κλίση. Photo ofΑρχή καθόδου βραχώδους πλαγιάς με έντονη κλίση.

Αρχή καθόδου βραχώδους πλαγιάς με έντονη κλίση.

Σήμανση μονοοατιού

Στο σημείο υπάρχει και βρύση η οποία όμως δεν είχε νερό

Εκκλησάκι Αγίου Νικολάου

PictographRisk Altitude 5,070 ft
Photo ofΣημείο κατολίσθησης. Η διέλευση είναι επικίνδυνη και απαιτεί εμπειρία Photo ofΣημείο κατολίσθησης. Η διέλευση είναι επικίνδυνη και απαιτεί εμπειρία

Σημείο κατολίσθησης. Η διέλευση είναι επικίνδυνη και απαιτεί εμπειρία