Άγραφα - Χειμερινή ανάβαση στο Βουτσικάκι

Photo ofΆγραφα - Χειμερινή ανάβαση στο Βουτσικάκι Photo ofΆγραφα - Χειμερινή ανάβαση στο Βουτσικάκι Photo ofΆγραφα - Χειμερινή ανάβαση στο Βουτσικάκι

March 12, 2019
March 2019

near Rafína, Thessaly (Greece)

Η χειμερινή μας ανάβαση ξεκινάει από τη θέση που είναι χτισμένο το Ορειβατικό Καταφύγιο Αγράφων στην περιοχή «Καραμανώλη» (πάνω από τον συνοικισμό Νεράιδα, από τον οποίο απέχει 6 χλμ.), σε υψόμετρο 1.536 μέτρων.
Όλη η πορεία μας έχει κατά βάση Δ κατεύθυνση. Το μονοπάτι που ακολουθούμε έχει σηματοδοτηθεί από τον ΕΟΣ Καρδίτσας και έχει την κωδική ονομασία “Β4”.
Κατευθυνόμαστε προς τις εγκαταστάσεις του μικρού χιονοδρομικού κέντρου, με την μία και μοναδική πίστα και ανηφορίζουμε κατά μήκος των αναβατήρων. Μπροστά μας ορθώνεται ο όγκος της Τέμπλας (1.809 μ.).
Αργά (ελέω μεγάλης ποσότητας χιονιού) αλλά σταθερά ανηφορίζουμε στη ράχη της Τέμπλας και σταδιακά αποκαλύπτεται πίσω μας η μεγαλειώδης ομορφιά της λίμνης Πλαστήρα.
Στη συνέχεια, η κλίση ομαλοποιείται ενώ δεν σταματάμε να θαυμάζουμε τις επιβλητικές χιονισμένες κορυφές των Ανατολικών Αγράφων (Μπορλέρο, Φλιτζάνι, Πλάκα κ.λπ.).
Μετά από 2,7 χλμ. και 1,5 ώρες πορείας, στεκόμαστε δίπλα στο κολωνάκι της Τέμπλας στα 1.809 μέτρα υψόμετρο.
Συνεχίζουμε την πορεία μας πάνω στην φαρδιά ράχη της Τέμπλας ή Αγκώνας, η οποία σε κάποια σημεία είναι ξέχιονη λόγω του δυνατού αέρα.
Περνάμε από το μνημείο του άτυχου χιονοδρόμου και αρχίζουμε να χάνουμε υψόμετρο, κατηφορίζοντας προς το διάσελο της Πετσαλούδας και την βάση της ψηλότερης κορυφής του ορεινού όγκου του Βουτσικακίου.
Θα πέσουμε στα 1.680 μέτρα υψόμετρο (περίπου στα 4 χλμ. πορείας) πριν αρχίσουμε την επίπονη ανάβαση στο Βουτσικάκι, που ορθώνεται επιβλητικό μπροστά μας.
Βρισκόμαστε λίγο πάνω από τα 2.000 μέτρα υψόμετρο και περπατάμε πάνω στην παγωμένη (ελέω βόρειου προσανατολισμού) αριστερή ράχη της κορυφής, η οποία έχει μεγάλη κλίση μεν αλλά αρκετό πλάτος δε, οπότε δεν μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Τα κραμπόν κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Τα πράγματα, όμως, σοβαρεύουν καθώς πιάνουμε την τελική κόντρα για την κορυφή. Η ράχη στενεύει –πολύ σε ορισμένα σημεία- ενώ οι κορνίζες που έχουν σχηματιστεί στ’ αριστερά μας μάς κάνουν ν’ αναρωτιόμαστε τι θα γινόταν αν δεν είχαμε ορατότητα. ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, μετά από 5 ώρες (υπολογίζω ότι η συγκεκριμένη διαδρομή βγαίνει άνετα και σε 3 ώρες) και 5,7 χλμ. πορείας πατάμε στα 2.152 μέτρα της κορυφής. Ίσως λίγα μέτρα παραπάνω, μιας και το χιόνι που είχε συσσωρευτεί στο πλάτωμα της κορυφής ήταν απίστευτο (χειμώνας 2019).