Άγραφα: Κέδρος - κορυφή Μπορλέρο, K1

Photo ofΆγραφα: Κέδρος - κορυφή Μπορλέρο, K1 Photo ofΆγραφα: Κέδρος - κορυφή Μπορλέρο, K1 Photo ofΆγραφα: Κέδρος - κορυφή Μπορλέρο, K1

March 18, 2024
March 2024

near Kédros, Thessaly (Greece)

18-3-2024: Από τον οικισμό Κέδρος ξεκινά το μονοπάτι Κ1 το οποίο μας οδηγεί στο Μπορλέρο μέσα από μία φανταστική διαδρομή.
Στην αρχή το μονοπάτι κινείται έντονα μέσα στο ελατόδασος, η σήμανση είναι πολύ καλή και δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος να μπερδευτεί. Η θέα προς τη λίμνη είναι φοβερή. Χρειαστήκαμε 1 h για να προσεγγίσουμε το καταφύγιο του Ελατάκου. Το καταφύγιο του Ελατάκου είναι αυτοδιαχειριζόμενο και πολύ προσεγμένο. Αφού πάρουμε εκεί μια ανάσα συνεχίζουμε το μονοπάτι προς το σημείο 'Πόρτες'. Στη διαδρομή θα συναντήσουμε μία πηγή με βρύση και ποτίστρα. Πριν τη βρύση θα πρέπει να κάνουμε στροφή αριστερά, υπάρχει σχετική πινακίδα για Μπορλέρο. Από το σημείο αυτό μέχρι τις 'Πόρτες' θα χρειαστούμε περίπου 40 λεπτά. Αφού περάσουμε τις 'Πορτες' θα χρειαστεί να κατηφορίσουμε αρκετά μέσα σε πανέμορφο μικτό δάσος οξειάς και ελάτης. Η κορυφή του Μπορλέρο κεντρίζει τη ματιά με το εντυπωσιακό σχήμα της. Η κλίση είναι αρκετά έντονη αλλά προσεγγίζεται εύκολα καθώς το πεδίο είναι βατό (δε γλιστράνε οι πέτρες, τουλάχιστον την εποχή που την προσεγγίσαμε εμείς που η βλάστηση είναι ξερή). Δυστυχώς για λίγα μέτρα δεν προσεγγίσαμε την κορυφή καθώς στο τελευταίο κομμάτι υπήρχε μια χιονούρα την οποία λόγω ολισθηρότητας φοβηθήκαμε να πατήσουμε.

PictographInformation point Altitude 3,781 ft

Ακολουθούμε τη σήμανση του μονοπατιού

PictographInformation point Altitude 4,806 ft

Πόρτες Αγράφων

Κούκος με υπέροχη θέα προς Πέντε Πύργους και Φλυντζάνι

Από το σημείο αυτό μπορέι κανείς με καθαρό καιρό να διακρύνει πέρα απο τις κορυφές των Αγράφων, στα βόρεια των Όλυμπο (που φαίνεται σαν να αιωρείται έτσι όπως ήταν χιονισμένος), Στα νότια το Βελούχι και τα Βαρδούσια. Δυστυχώς τα σύννεφα δεν μας άφησαν πολλά περιθώρια για άλλες αναγνωρίσεις.