Άγραφα (Δασικό χωριό 'Δρυάδες' - Πέντε Πύργοι)

Photo ofΆγραφα (Δασικό χωριό 'Δρυάδες' - Πέντε Πύργοι) Photo ofΆγραφα (Δασικό χωριό 'Δρυάδες' - Πέντε Πύργοι) Photo ofΆγραφα (Δασικό χωριό 'Δρυάδες' - Πέντε Πύργοι)

July 24, 2021
July 2021

•   5 2 Reviews

near Kondaíika, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή ξεκινά από το Δασικό χωριό "Δρυάδες". Ακολουθούμε το πολύ καλά σηματοδοτημένο μονοπάτι Κ6 που ανηφορίζει σε δασωμένη πλαγιά παρακάμπτοντας σε αρκετά σημεία τον χωματόδρομο, βγαίνοντας τελικά σε αυτόν πάνω στην κεφαλή κλειστής δεξιάς στροφής. Από αυτό το σημείο συνεχίζουμε στον χωματόδρομο, ακολουθεί σύντομα αριστερή στροφή και φτάνουμε πάνω σε αυχένα. Βγαίνουμε από τον χωματόδρομο και ξεκινούμε να ανηφορίζουμε με κατεύθυνση ΔΒΔ ακολουθώντας την σήμανση μέχρι να φτάσουμε στην θέση Παλούκια που το μονοπάτι Κ6 συναντά το μονοπάτι Κ2 που ξεκινά από το Ανθηρό και καταλήγει στους Πέντε Πύργους. Ακολουθούμε πλέον το ανηφορικό μονοπάτι Κ2 που παρακάμπτει αρκετές φορές χωματόδρομο και τέλος συνεχίζει σ αυτόν. Μετά από 500μ περίπου αφήνουμε τον χωματόδρομο και συνεχίζουμε σε μονοπάτι στα δεξιά ακολουθώντας την σήμανση. Περνάμε από βρύση με λιγοστό νερό (το καλοκαίρι), γεμίζουμε τα παγούρια μας και ξεκινάμε να ανηφορίζουμε. Διασχίζουμε ρεματιά και πλέον ανηφορίζουμε ακολουθώντας το μονοπάτι με κατεύθυνση σχεδόν βόρεια που μας οδηγεί στο ανατολικό διάσελο των Πέντε Πύργων. Συνεχίζουμε Δυτικά ανεβαίνοντας την απότομη πλαγιά που μας οδηγεί στην κορυφογραμμή των Πέντε Πύργων. Κινούμαστε πλέον στην κορυφογραμμή. Τραβερσάροντας την μικρή απόληξη της, φτάνουμε μπροστά σε βραχώδες πέρασμα πριν την τελική ανάβαση στην κορυφή των Πέντε Πύργων.
Υποβοηθούμενοι από συρματόσκοινο και κάποια μεταλλικά στηρίγματα ανεβαίνουμε στην κορυφή του περάσματος. Η κορυφογραμμή πλέον στενεύει. Περνάμε ένα σημείο της κόψης από τα δεξιά του βρίσκοντας σταθερά πατήματα και στηριζόμενοι σε βράχινες πλάκες και βρισκόμαστε πλέον λίγα μέτρα κάτω από την κορυφή. Ακολουθεί ένα προσεκτικό ανέβασμα στηριζόμενοι και πάλι σε σταθερά σημεία και μετά φτάνουμε στην κορυφή. Αποζημιωνόμαστε από την θέα τόσο προς την λίμνη Πλαστήρα όσο και προς τις γειτονικές κορυφές. Η διαδρομή μέχρι το βραχώδες πέρασμα δεν προβληματίζει και θα χαρακτηριζόταν μέτριας δυσκολίας. Το βραχώδες πέρασμα όμως έχει υψηλή επικινδυνότητα με εκτεθειμένα σημεία και απαιτεί αυτοπεποίθηση και φυσικά αυξημένη προσοχή. Κατά την επιστροφή κατεβαίνοντας από την κορυφογραμμή προς το ανατολικό διάσελο κινηθήκαμε χωρίς να ακολουθούμε αυστηρά το μονοπάτι ώστε να αποφύγουμε σημεία με σάρα. Το ίδιο έγινε κατεβαίνοντας και από το ανατολικό διάσελο αφού βοηθάει το τερέν από χόρτα και πέτρες για μία πιο "direct" κατάβαση.

Photo ofΑυχένας - Αφήνουμε τον χωματόδρομο και ανηφορίζουμε την πλαγιά Photo ofΑυχένας - Αφήνουμε τον χωματόδρομο και ανηφορίζουμε την πλαγιά Photo ofΑυχένας - Αφήνουμε τον χωματόδρομο και ανηφορίζουμε την πλαγιά

Αυχένας - Αφήνουμε τον χωματόδρομο και ανηφορίζουμε την πλαγιά

Τοποθεσία Παλούκια - Διασταύρωση μονοπατιών Κ6 και Κ2

Ακριβώς πριν την βρύση υπάρχει ρεματιά με νερό. Η παροχή ήταν μικρή αλλά ικανοποιητική για να γεμίσουμε τα παγούρια