ΑΓΡΑΦΑ (ΒΟΡΕΙΑ): Καταφύγιο Αγράφων - Βουτσικάκι - Γκαβέλο - Καταφύγιο

Photo ofΑΓΡΑΦΑ (ΒΟΡΕΙΑ): Καταφύγιο Αγράφων - Βουτσικάκι - Γκαβέλο - Καταφύγιο Photo ofΑΓΡΑΦΑ (ΒΟΡΕΙΑ): Καταφύγιο Αγράφων - Βουτσικάκι - Γκαβέλο - Καταφύγιο Photo ofΑΓΡΑΦΑ (ΒΟΡΕΙΑ): Καταφύγιο Αγράφων - Βουτσικάκι - Γκαβέλο - Καταφύγιο

5 hours
October 29, 2022
October 2022

near Rafína, Thessaly (Greece)

Εκκίνηση από το καταφύγιο Αγράφων. Ακολουθούμε την πίστα μέχρι το τέλος της και συνεχίζουμε για λίγο σε δέντρα. Η σήμανση μας ανεβάζει ακολουθώντας πορεία κάτω από τη ράχη μέχρι κάποιο σημείο που πλέον βγαίνουμε σε αυτή. Στη συνέχεια κινούμαστε στη ράχη (έχοντας πλέον θέα προς όλες τις κατευθύνσεις), περνάμε από την κορυφή Τέμπλα, χάνουμε ύψος και, στη συνέχεια, αρχίζουμε την τελική ανάβαση στο Βουτσικάκι. Αρχικά, σε απότομη πλαγιά και, στη συνέχεια, σε ράχη/κόψη που μας οδηγεί μέχρι την κορυφή.
Μετά το Βουτσικάκι, φτάνουμε στην κορυφή Γκαβέλο μέσω της κόψης και κατεβαίνουμε ακολουθώντας τις πιο ήπιες ράχες, ώστε να φτάσουμε κυκλικά στη βάση της κόψης που ανεβήκαμε για το Βουτσικάκι. Στην επιστροφή, μετά την Τέμπλα, προσπαθήσαμε να κρατηθούμε όσο γίνεται περισσότερο στη ράχη, που σημαίνει ότι εγκαταλείψαμε τα σημάδια. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να περάσουμε από την άλλη πλευρά της (υπάρχει αντίστοιχη φωτογραφιά). Δεν θεωρούμε ότι αξίζει ιδιαίτερα αυτή η διαδρομή ως παραλλαγή για την επιστροφή.

Δυστυχώς, τα σύννεφα δεν επέτρεψαν να έχουμε καλές φωτογραφίες της περιοχής.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Καταφύγιο - Τέμπλα 0.50
Τέμπλα - Βουτσικάκι 1.20
Βουτσικάκι - Γκαβέλο 0.25
Γκαβέλο - βάση κόψης 0.20
Βάση - Τέμπλα 0.45
Τέμπλα - Καταφύγιο 0.45

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα σχόλια των φωτογραφιών.

Είμαστε στο πάρκινγκ του καταφυγίου Αγράφων.

Είμαστε στο τέλος της πίστας και μπαίνουμε για λίγο στα δέντρα.

Σημείο που βγαίνουμε στη ράχη

1.Κολωνάκι 2.Θέα προς τη Λίμνη Πλαστήρα, τον Θεσσαλικό Κάμπο και την Καρδίτσα 3.Θέα προς τα Άγραφα

PictographMonument Altitude 5,901 ft

Ανεβαίνουμε δεξιά στη ράχη, την ακολουθούμε και κάνουμε την τελική ανάβαση από την «κόψη» μπροστά μας.

Βουτσικάκι

1.Το κολωνάκι 2.Και αυτά στην κορυφή 3.Η «θέα» από την κορυφή 4.Άνοιγμα προς τα νοτιοδυτικά

Γκαβέλο

1.Και αυτά στην κορυφή 2.Θέα από την κορυφή

Και τα Τρίκαλα ανάμεσα στις δύο κορυφές.

Και την Καρδίτσα στο βάθος.

Εμείς συνεχίσαμε όπως ήρθαμε, αλλά υπάρχει η επιλογή να επιστρέψει κανείς από το μονοπάτι δεξιά, το οποίο στη συνέχεια γίνεται χωματόδρομος και καταλήγει στην πίστα. [Ενημέρωση Δεκέμβριος 2022: Επιστρέψαμε από αυτό το μονοπάτι και τον χωματόδρομο μέχρι το χιονοδρομικό και χρειάστηκε ~1,5 ώρα.]