Άγιος Ιωάννης (820μ.) - Ζαρανοκεφάλα (2139μ.)

Photo ofΆγιος Ιωάννης (820μ.) - Ζαρανοκεφάλα (2139μ.) Photo ofΆγιος Ιωάννης (820μ.) - Ζαρανοκεφάλα (2139μ.) Photo ofΆγιος Ιωάννης (820μ.) - Ζαρανοκεφάλα (2139μ.)

June 3, 2022
June 2022

near Ágios Ioánnis, Crete (Greece)

Πορεία με καταπληκτική θέα τόσο προς την Μαδάρα, όσο προς την νότια κόψη του νησιού και το νότιο Κρητικό (Λυβικό) πέλαγος. Απαιτείται καλή φυσική κατάσταση και τουλάχιστον 3L νερό το άτομο τους καλοκαιρινούς μήνες. Υπάρχει δυνατότητα απλοποίησης της πορείας κεδρίζοντας σε ευκολία αλλά χάνοντας σε απόσταση. Υπάρχουν οδηγίες στα σημεία αναφοράς.

Υψομετρική διαφορά ≈ 1300μ.
Ώρες πορείας ≈ 8

Ascent time: 02:51
Descent time: 02:35

Παράκαψη

Εδώ επιλέγουμε να ανέβουμε απο το πευκοδάσος που μας βγάζει κατ΄ ευθείας στον χωματόδρομο πιο πάνω, για να γλιτώσουμε τον κύκλο απο Κρούσια. Το κομμάτι αυτό ειναι βατό, αλλά λιγάκι χαοτικό, διότι υπάρχουν πολλά πεσμένα και σπασμένα δέντρα πάνω στο μονοπάτι. Επίσης δέν υπάρχει σήμανση. Αν θέλουμε να το αποφύγουμε, συνεχίζουμε κανονικά μέσα από το ρέμα Ροβιθέ προς Κρούσια.

Κουλούρα

Στο σημείο αυτό παρίρνουμε την παράκαμψη που ανηφορίζει ομαλά προς Σπανού Σκάλα. Γενικά ακολουθούμε τα λάστιχα που κατεβαίνουν από την πηγή, υπάρχει αραιή κόκκινη σήμανση. Αλλιώς συνεχίζουμε μέχρι το τέλος του χωματόδρομου που βγάζει Κρούσια και ανηφορίζουμε από εκέι, που έχει ακόμα καλύτερη σήμανση. Η αρχή του μονοπατιού φαίνεται στην φωτοφραφία.

Σέλη

Εδώ ξεκινάει το δύσκολο κομμάτι της διαδρομής. Επιλέγουμε να ανεβούμε καρφί προς την κορυφή. Δέν υπάρχει μονοπάτι και είναι αρκετά απότομο, μέχρι και 60 μοίρες σε κανα δυό σημεία. Ωστόσο αρκετά βατό, με αρκετά γιδόστρατα. Θέλει βεβαίως προσοχή, αλλα μας προσφέρει πολύ ωραία θέα. Εάν θέλουμε τα το αποφύγουμε, συνεχίζουμε κανονικά στο μονοπάτι, αυτό που χρησιμοποιούμε και εμείς για επιστροφή. Έκλεψα την ιδέα αυτή από την καταγραφή του Νεκτάριου Μανούσου, στο αρχείο του hellaspath.gr.

PictographRisk Altitude 6,911 ft

Προσοχή στο βάραθρο!

Προσοχή κίνδυνος θάνατος! Αυτό το μικρό βάραθρο, δέν φαίνεται ιδιαίτερα όπως το προσεγγίζουμε από νότια.

Κορυφή Ζαρανοκεφάλα (2139μ.)

Στην κατάβαση προσπαθούμε να βρούμε το πιο ομαλό πέρασμα, δέν υπάρχει κανονικό μονοπάτι, ωστόσο υπάρχουν μερικοί κούκοι που μας οδηγούν. Θέλει προσοχή γιατί είναι χαλασιά απο χαλίκια, αλλά δέν έχει μεγάλη επικινδυνότητα.

Μονοπάτι

Εδώ βρίσκουμε το μονοπάτι της επιστροφής, καθαρό και σεσημασμένο.