ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΚΟΡΥΦΗ ΒΟΥΛΓΑΡΑ

December 24, 2022
December 2022

near Ágios Dimítrios, Central Macedonia (Greece)

Η πεζοπορική διαδρομή ξεκινά από τον οικισμό του Αγίου Δημητρίου και συγκεκριμένα από την επαρχιακή οδό ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ-ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ που περνά μέσα από το χωριό στο ύψος της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου. Από εκεί βαδίζουμε για μερικά εκατοντάδες μέτρα στον ασφαλτόδρομο της επαρχιακής οδού με κατεύθυνση προς την Ελασσόνα μέχρι να συναντήσουμε στα αριστερά του δρόμου τσιμεντόδρομο που κατηφορίζει προς το Πετριώτικο ρέμα που χωρίζει το χωριό από το βουνό της Βουλγάρας. Στα όρια που τελειώνει ο οικισμός ξεκινά χωμάτινο μονοπάτι που φτάνει σε σύγχρονη χτιστή πεζογέφυρα με την βοήθεια της οποίας διασχίζουμε το ρέμα αυτό. Αμέσως μετά ξεκινά πλακόστρωτο μονοπάτι που ανηφορίζει σε παρακείμενο κιόσκι. Μετά το κιόσκι ξεκινά μεγάλο μονοπάτι που μας απομακρύνει από το κιόσκι και τον οικισμό μέχρι να συναντήσουμε στην αριστερή του πλευρά άλλο μικρότερο μονοπάτι το οποίο και θα ακολουθήσουμε. Το μονοπάτι αυτό λίγο ψηλότερα γίνεται αποκτά μεγαλύτερες διαστάσεις και αφού διασχίσει δύο φορές δασικούς χωματόδρομους τερματίζει προσωρινά σε χωματόδρομο στον οποίο θα ακολουθήσουμε την δεξιά του κατεύθυνση. Σε λίγο στην αριστερή πλευρά του δρόμου βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού για την κορυφή Βουλγάρα που τερματίζει σε διασταύρωση με άλλο μεγαλύτερο μονοπάτι στο οποίο στρίβουμε αριστερά. Το μονοπάτι λίγο παρακάτω δίνει την θέση του σε χωματόδρομο, στο σημείο αυτό εμείς στρίβουμε δεξιά σε μονοπάτι ιδιαίτερα ανηφορικό που μας οδηγεί σε ράχη που στα αριστερά κατευθύνεται στην κορυφή Βουλγάρα. Κατά μήκος της ράχης αυτής υπάρχει μονοπάτι που στα αριστερά μας οδηγεί στην κορυφή Βουλγάρα το οποίο και ακολουθούμε. Φτάνοντας στην κορυφή επιστρέφουμε από το ίδιο μονοπάτι, δηλαδή το μονοπάτι που ακολουθήσαμε κατά την ανάβαση μέχρι την διασταύρωση με το μεγάλο μονοπάτι που γίνεται στην διασταύρωση αυτή χωματόδρομος. Ενώ ακολουθώντας το μονοπάτι της ανάβασης θα έπρεπε να στρίψουμε αριστερά εμείς συνεχίζουμε ευθεία φτάνοντας τελικά σε χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε αριστερά. Ο δρόμος αυτός μας οδηγεί στην διαδρομή της ανάβασης και συγκεκριμένα σε διασταύρωση του δρόμου αυτού με μονοπάτι στα δεξιά που κατηφορίζει προς τον Άγιο Δημήτριο το οποίο είχαμε ακολουθήσει με αντίθετη φορά κατά την ανάβαση. Εμείς θα στρίψουμε δεξιά στο μονοπάτι αυτό και μετά την πρώτη διάσχιση δασικού δρόμου το εγκαταλείπουμε στρίβοντας δεξιά για να βρεθούμε σε λίγο σε δασικό δρόμο στον οποίο στρίβουμε δεξιά στην κατηφορική του πορεία. Ο δρόμος αυτός κάνοντας έναν μικρό κύκλο φτάνει σε διασταύρωση με το μονοπάτι της ανάβασης που έρχεται από τον Άγιο Δημήτριο στο οποίο στρίβουμε δεξιά στην κατηφορική του πορεία. Πλησιάζοντας στον Άγιο Δημήτριο προσπερνάμε το μεγάλο κιόσκι και μπαίνουμε στο πλακόστρωτο μονοπάτι που μας οδηγεί στην χτιστή πεζογέφυρα μέσω της οποίας διασχίζουμε το Πετριώτικο ρέμα. Αμέσως μετά ακολουθούμε το χωμάτινο μονοπάτι το οποίο μπαίνοντας στον οικισμό του Αγίου Δημητρίου δίνει την θέση του στον ανηφορικό τσιμεντόδρομο που μας οδηγεί στο τέλος του στον ασφαλτόδρομο της επαρχιακής οδού ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ-ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ που περνά μέσα από το χωριό. Στον ασφαλτόδρομο στρίβουμε δεξιά για να φτάσουμε πολύ γρήγορα μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, στο σημείο δηλαδή που ξεκίνησε και τώρα ολοκληρώνεται η πεζοπορική διαδρομή με την οποία ανεβήκαμε στην κορυφή της Βουλγάρας από το χωριό του Αγίου Δημητρίου και επιστρέψαμε ξανά σε αυτό.