Άγιος Αθανάσιος - Φαράγγι Αγάλης

November 6, 2022
November 2022

near Áyios Athanásios, Central Greece (Greece)

Γνωρίζοντας ότι το μονοπάτι που διέρχεται μέσα από το φαράγγι της Αγάλης είναι υπέροχο, αποφασίσαμε να το περπατήσουμε όλο, όπως το σχεδίασαν και το σήμαναν οι τοπικοί σύλλογοι «ΠΡΟΟΔΟΣ» & «ΙΠΠΟΒΟΤΕΣ».
Είναι ένα μονοπάτι περίπου 12 χλμ. που σε οδηγεί στην υπέροχη θέα από το σημείο «ΒΡΑΧΟΣ» και στη μαγευτική σπηλιά «ΒοΪδοκλεύτρα».
Η πρόσβαση στη σπηλιά, θέλει ιδιαίτερη προσοχή λόγω του επικίνδυνου εδάφους, αν και έχει τοποθετηθεί κάποιο σχοινί, το οποίο δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε και πάρα πολύ. Η σπηλιά είναι μαγευτική και φιλοξενεί αρκετές νυχτερίδες τις οποίες και ανησυχήσαμε. Εννοείται ότι για την εξερεύνηση της σπηλιάς χρειάζεται φακός γιατί είναι σχετικά μεγάλη με πολύ υψηλή οροφή.
Μετά τη σπηλιά, και μέχρι την άνοδό μας προς τον αγροτικό δρόμο, χρειάζεται λίγο προσοχή για να μη χάσουμε το μονοπάτι, γιατί η σήμανση πάνω στα ιδιαίτερα κοφτερά βράχια λόγω της βροχής, είναι αραιή.
Μετά τη πηγή Κράτια αρχίζει η κάθοδό μας, που κατά την άποψή μου, είναι η καλύτερη της όλης πεζοπορίας και γι’ αυτό κάποιοι επιλέγουν να κάνουν μόνο αυτό το κομμάτι από τον Αγ. Αθανάσιο. Δυστυχώς σε αρκετά σημεία, οι πρόσφατες κακοκαιρίες έχουν καταστρέψει τα γεφυράκια που έχουν τοποθετηθεί. Βέβαια, καταστροφή στο τοπίο έχει επιφέρει και η τοπική κοινότητα εγκαταλείποντας σπασμένους πλαστικούς σωλήνες ύδρευσης σε κάποια σημεία. Ένα άλλο πρόβλημα είναι και η υπεραντλίευση ποσότητας νερού από σχετικά υψηλό σημείο, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται η ροή νερού καθόλη τη διάρκεια του έτους.

PictographCar park Altitude 861 ft

Car park

Θέα από θέση 'Βράχος'

PictographCave Altitude 1,712 ft

Σπηλιά 'Βοϊδοκλεύτρα'

PictographWilderness hut Altitude 2,234 ft

Πηγαίνοντας ευθεία ανηφορίζουμε μέσα στο φαράγγι της Αγάλης ενώ παίρνοντας δεξιά τον αγροτικό δρόμο θα κάνουμε τη κυκλική διαδρομή