Photo ofΆγιον Ορος: Σκητη Αγίας Άννας - Κρύα Νερά - Σκητη Προδρομου - Ιερά Μονή Μεγίστης Λαυρας Photo ofΆγιον Ορος: Σκητη Αγίας Άννας - Κρύα Νερά - Σκητη Προδρομου - Ιερά Μονή Μεγίστης Λαυρας Photo ofΆγιον Ορος: Σκητη Αγίας Άννας - Κρύα Νερά - Σκητη Προδρομου - Ιερά Μονή Μεγίστης Λαυρας

May 31, 2023
May 2023

near Skíti Agías Ánnis, Mount Athos (Greece)

Η διαδρομή ξεκινά από τη Σκήτη Αγίας Άννας. Παίρνουμε το ανηφορικό μονοπάτι με τα τσιμεντένια σκαλοπάτια για μια ώρα περίπου και συναντούμε ένα εξωκλήσι (που σε πιθανή βροχή μπορείς να έχεις κάλυψη).
Σε λίγο διασταύρωση: ευθεία το κεντρικό μονοπάτι για Σταυρό - δεξιά για αγίασμα και για μια καλύβα του Αγίου Παντελεήμονα. Σε 10 λεπτά περίπου φτάνουμε στο αγίασμα που βγαίνει μέσα από το βράχο.
Συνεχίζουμε ανηφορικά στα σκαλοπάτια. Φαίνεται η καλύβα του Αγίου Παντελεήμονα κάτω στα βράχια (μια τοποθεσία επιβλητική, πολύ όμορφη. Αξίζει ο κόπος να αφήσεις το κεντρικό μονοπάτι και να την επισκεφθείς)
Στην συνέχεια παίρνουμε το μονοπάτι και αφού περάσουμε από μια εγκαταλελειμμένη μονή θα βγούμε στο Σταυρό (που βλέπουμε από την Σκήτη της Αγίας Άννας στο κεντρικό μονοπάτι ).
Το ακολουθούμε μέχρι να βρούμε διασταύρωση : για Κορυφή Άθως - για Κερασιά - για Καυσοκαλύβια. Δεν ακολουθούμε καμία.
Πορεία πάντα προς Ιερά Μονή Λαύρας. Σε δύο ώρες περίπου φτάνουμε στην περιοχή Κρύα Νερά ( έχει πάντα νερό
Συνέχεια στο μονοπάτι και άλλες διασταυρώσεις.
Ακολουθούμε το μονοπάτι και σε μια ώρα αφού περάσουμε την σιδερένια πόρτα φτάνουμε σε διασταύρωση: αριστερά για Μεγίστη Λαύρα - δεξιά για Σκήτη Μονής Προδρόμου, σε 30 λεπτά περίπου φτάνουμε.
Η πορεία συνεχίζεται προς το σπήλαιο του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου. Πηγαίνουμε δεξιά της εκκλησίας, ακολουθούμε το μονοπάτι και μόλις συναντούμε το χωματόδρομο κάνουμε δεξιά. Προσοχή εδώ.
Σε λίγο φτάνουμε στα σκαλοπάτια. Τα κατεβαίνουμε (αριθμό 220 τεμάχια), φτάνουμε στο σπήλαιο.
Επιστροφή στην Σκήτη Προδρόμου από τα ίδια .
Στο προαύλιο ακολουθούμε το δρόμο για Μεγίστη Λαύρα και σε 40 λεπτά περίπου μπαίνουμε δεξιά στο μονοπάτι για Λαύρα. Σε 20 λεπτά φτάνουμε στην Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας.
Μία διαδρομή ευχάριστη μέσα στο δάσος. Πανέμορφη!

Αυγέρης Γεώργιος 2023
Λιβαδειά

Όποιος το ακολουθεί με ευθύνη δική του