Άγιο Όρος : Κερασιά - Άθως - Αγ. Άννα 1-3/6/2024

Photo ofΆγιο Όρος : Κερασιά - Άθως - Αγ. Άννα 1-3/6/2024 Photo ofΆγιο Όρος : Κερασιά - Άθως - Αγ. Άννα 1-3/6/2024 Photo ofΆγιο Όρος : Κερασιά - Άθως - Αγ. Άννα 1-3/6/2024

-56 ft
one day 22 hours 54 minutes
June 3, 2024
June 2024

•   5 2 Reviews

near Skíti Kafsokalývion, Mount Athos (Greece)

Η άφιξη μας έγινε στον λιμανάκι Κλέφτικο ή Κερασιά . Ο αρσανάς Κλέφτικο είναι μετά τα Καρούλια και πριν από το αρσανά των Καυσοκαλυβιών. Ταξιδέψαμε με το ταχύπλοο, Μικρή Αγία Άννα των Μικροάθως ναυτιλιακών γραμμών . Ουρανούπολη - Κλέφτικο 1,5 ώρα . Αναχώρηση στις 8 το πρωί του Σαββάτου και άφιξη στις 9:30 στο αρσανά Κλέφτικο
Η πορεία μας είχε προορισμό το κελί Εισοδίων της Θεοτόκου στην περιοχή Κερασιά
Για να φτάσουμε εκεί καλύψαμε μια απόσταση περίπου στα 4 χιλιόμετρα με υψομετρική ανάβαση κοντά στα 650 μέτρα . Η πορεία στο μεγαλύτερο μέρος της βρίσκεται σε δασώδες περιοχή κάτι που ήταν σωτήριο για εμάς. Νερό στην διαδρομή δεν βρήκαμε, αν και είχαμε περιγραφή ότι στην θέση ''Κλέφτικο'' υπήρχε βρύση . Την βρύση την βρήκαμε αλλά νερό δεν υπήρχε . Οπότε ΠΡΟΣΟΧΗ πάρτε νερό από Ουρανούπολη .
Μετά από 2 ώρες και κάτι παραπάνω φτάσαμε στο κελί όπου και κάναμε την πρώτη μας διανυκτέρευση. Ο Ιερομόναχος Παρθένιος ήταν εξαιρετικός οικοδεσπότης.
Την επόμενη μέρα το πρωί στις 6:15 ξεκινήσαμε την πορεία μας , προκειμένου στην ανάβαση να μην μας καίει ο καλοκαιρινός ήλιος .
Η πρώτη στάση έγινε στην θέση Σταυρός όπου υπάρχει και βρύση με πόσιμο νερό .
Στην θέση Σταυρό συναντώνται :
1ο το μονοπάτι που έρχεται από την Αγ. Άννα
2ο το μονοπάτι που έρχεται από τον Αγ. Βασίλειο
3ο Το μονοπάτι που έρχεται από Κερασιά
4ο Το μονοπάτι που έρχεται από τα Καυσοκαλύβια
Όλα τα παραπάνω μονοπάτια ενώνονται και ακολουθούν το μονοπάτι για την κορυφή του Άθωνα
Από τα 700 μέτρα περίπου υψομετρικά ξεκινάμε για την ανάβαση μας προς την κορυφή
Πρώτος στόχος είναι η Εκκλησία της Παναγίας στα 1500 μέτρα υψόμετρο και απόσταση 3.7 χιλιόμετρα . Υψομετρικά θα ανέβουμε περίπου 800 μέτρα .
Η πορεία μας σε μεγάλο μέρος της γίνεται σε δάσος με βελανιδιές αλλά όσο μεγαλώνει το υψόμετρο , τόσο αραιώνει η βλάστηση μέχρι που λίγο πριν την Εκκλησία της Παναγίας γίνεται σχεδόν αλπικό το τοπίο
Στην Παναγία κάνουμε την πρώτη μας μεγάλη στάση. Η Εκκλησία της Παναγίας είναι σε πολύ κακή κατάσταση με πολλά σκουπίδια και απίστευτη βρώμα . Ούτε έξω δεν θα συμβούλευα κάποιον να διανυκτερεύσει. Νερό έχει σε ένα πηγάδι που μαζεύει βρόχινο νερό . Σε έκτακτη ανάγκη και με την χρήση ειδικών φίλτρων μπορείτε να πίετε . Μετά την ξεκούραση αρχίζουμε την τελική ανάβαση
Σχεδόν 1.5 χιλιόμετρο μέχρι την κορυφή και 500 μέτρα υψομετρική
Πρόκειται για μια αρκετά απαιτητική ανάβαση με μέσο όρο κλίσης κοντά στα 28% . Την κατάσταση την σώζουν οι μεγάλες τραβέρσες που σε οδηγούν στην κορυφή
Σωτήρια η σκέψη μας να ξεκινήσουμε πολύ πρωί και έτσι αποφύγαμε την ψήσιμο του ήλιου
Στην κορυφή είναι η Εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος και ο σιδερένιος Σταυρός στην μύτη του βράχου
Η θέα εκπληκτική .
Συνολικά κάναμε από την κελί της Κερασιάς στα 650 μέτρα μέχρι την κορυφή του Άθωνα περίπου 4 με 4:5 ώρες
Μετά από 1.5 και πλέον ώρα στην κορυφή ...όσοι ανέβουν θα καταλάβουν το γιατί ...ξεκινήσαμε την πορεία της επιστροφή μας.
Η επιστροφή είναι και το κομμάτι που μας δυσκόλεψε περισσότερο και από την ανάβαση
Δύσκολο τερέν με πολλές πέτρες σάρες και γενικά ασταθές έδαφος . Αυτό μαζί με το γεγονός της έντονης ζέστης και της μικρής ποσότητας νερού ( είχαμε 2.5 λίτρα νερό ο καθένας μας ) που μας είχε απομείνει , έκανε την κατάβαση μας μέχρι την θέση Σταυρός και την βρύση, παραπάνω δύσκολη από ότι φανταζόμασταν
Ξεκούραση στην θέση Σταυρός για πάνω από 1 ώρα και ξεκινήσαμε την πορεία μας για την Σκήτη της Αγ. Άννας .
Μια απόσταση 2 χιλιομέτρων και 500 μέτρα υψομετρική . Από τα στοιχεία αυτά γίνεται κατανοητό ότι πρόκειται για μια έντονη κατάβαση σε σαθρό έδαφος . Περίπου σε 1 ώρα φτάσαμε στην Σκήτη της Αγ. Άννας . Η ώρα είχε πάει 5 το απόγευμα . Οι μοναχοί στην Σκήτη μας έδωσαν να φάμε αν και η τράπεζα του μοναστηριού είχε πάνω από 1 ώρα που είχε τελειώσει .
Μπάνιο με ζεστό νερό χαλάρωση και ύπνος
Την επόμενη μέρα κατεβήκαμε 1800 σκαλιά σε περίπου μισή ώρα και με το ίδιο ταχύπλοο στης 10 ( αναχώρηση ) αναχώρηση για Ουρανούπολη
Τα μονοπάτια είναι ευδιάκριτα και δεν υπάρχει πρόβλημα αν και έναν χάρτη, καλό είναι να έχουμε μαζί μας
Προσοχή στην διαχείριση του νερού
Η διαδρομή χρειάζεται καλή οργάνωση , καλή προετοιμασία και πολύ καλή φυσική κατάσταση . Για όλους αυτούς του λόγους την χαρακτηρίζω ως δύσκολη
Η υψομετρική διαφορά είναι λιγότερη από ότι έγραψε η εφαρμογή . Τα υψομετρικά πρέπει να είναι κοντά στα 2100 μέτρα . Καλή ανάβαση σε όσους πάνε

Αφετηρία Κλέφτικο

Μονοπάτι από τσιμέντο

Αριστερά πάμε για Κερασιά.

Photo ofΤεχνητή πέτρινη γούρνα. Το νερό είναι αμφίβολο αν είναι πόσιμο Photo ofΤεχνητή πέτρινη γούρνα. Το νερό είναι αμφίβολο αν είναι πόσιμο

Τεχνητή πέτρινη γούρνα. Το νερό είναι αμφίβολο αν είναι πόσιμο

Photo ofΔεξιά η πύλη πηγαίνει στο Κελί του Αγ.Ιωα.του Θεολόγου. Photo ofΔεξιά η πύλη πηγαίνει στο Κελί του Αγ.Ιωα.του Θεολόγου. Photo ofΔεξιά η πύλη πηγαίνει στο Κελί του Αγ.Ιωα.του Θεολόγου.

Δεξιά η πύλη πηγαίνει στο Κελί του Αγ.Ιωα.του Θεολόγου.

2η είσοδο για το κελί του Αγ. Θεολόγου.

Photo ofΔεξιά για το κελί του Αγ.Γεωργιου. Δεξιά για κορυφή. Αγ.Αννα και Κατουνια. Photo ofΔεξιά για το κελί του Αγ.Γεωργιου. Δεξιά για κορυφή. Αγ.Αννα και Κατουνια.

Δεξιά για το κελί του Αγ.Γεωργιου. Δεξιά για κορυφή. Αγ.Αννα και Κατουνια.

Religious site

Βρύση με νερό. Μέχρι την κορυφή δεν έχει άλλο πόσιμο

Φοβερή ιδέα

Αρσανας Αγ.Αννας

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Jun 3, 2024

Η διαδρομή έχει έτσι κι αλλιώς τη δυσκολία της. Η υψηλή θερμοκρασία τους καλοκαιρινούς μήνες την κάνει δυσκολότερη. Αυτοί που επιλέγουν να ξεκινήσουν από τον Αρσανά της Αγίας Άννας με αποτέλεσμα να τους πιάσει η ζέστη το μεσημέρι, σίγουρα δεν τα έχουν υπολογίσει καλά

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Jun 3, 2024

Πολύ ωραία περιγραφή και κατατοπιστική Όντως η ζέστη μεγάλο πρόβλημα στην επιστροφή από Παναγιά μέχρι Σταυρό.