Αγία Παρασκευή - Ζυγός - Κιόσι (Παναιτωλικό Όρος)

Photo ofΑγία Παρασκευή - Ζυγός - Κιόσι (Παναιτωλικό Όρος) Photo ofΑγία Παρασκευή - Ζυγός - Κιόσι (Παναιτωλικό Όρος) Photo ofΑγία Παρασκευή - Ζυγός - Κιόσι (Παναιτωλικό Όρος)

April 2, 2020

near Gerovasílis, West Greece (Greece)

Μια πανέμορφη κυκλική διαδρομή στο Παναιτωλικό, που σπάνια πραγματοποιείται.

Ξεκινώντας από το Ζελίχοβο (Αγία Παρασκευή) και συγκεκριμένα από το εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων, παίρνουμε το ένα από τα δύο μονοπάτια που ξεκινούν από αυτό το σημείο (παράλληλα με μάντρα σπιτιού) και ανηφορίζουν για Κατελάνο. Περνάμε από την βόρεια πλευρά του Ζυγού και την τοποθεσία - ξέφωτο «Χελιμούδες», όπου βρίσκονται διάσπαρτες παλιές καλύβες και κατεστραμμένο από μεγάλη πυρκαγιά ελατόδασος, το οποίο είναι πλέον ορόσημο της περιοχής.
Από εκεί, συνεχίζουμε προς το διάσελο Γκιόρλας-Ζυγού και λίγο πριν από αυτό, ανηφορίζουμε στον Ζυγό βγαίνοντας στην κορυφογραμμή του και μετά την διασχίζουμε, μέχρι να βρεθούμε στο ψηλότερο σημείο της, 3 ώρες μετά την εκκίνηση.

Για την κατάβαση, κατεβαίνουμε στο διάσελο Ζυγού-Κόκας και αλλάζουμε κατεύθυνση (βόρεια) περνώντας στην δυτική πλευρά με τα λούκια και τις σάρες, η οποία μας οδηγεί στο Κιόσι, ένα «μπαλκόνι» ακριβώς στο δασοόριο στα δυτικά του Ζυγού, με φοβερή θέα προς τις κορυφές. Απ' το Κιόσι (όπου και τριγωνομετρικό βάθρο) με κατεύθυνση δυτική κατεβαίνουμε κάθετα στην δασωμένη πλαγιά (προσοχη: δεν υπαρχει μονοπατι εδω) η οποία μετά από σχετική δυσκολία λόγω μεγάλης κλίσης & βλάστησης, μας οδηγεί πολύ σύντομα στον χωματόδρομο προς το εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων, απ' όπου είχαμε ξεκινήσει την πορεία. Η κατάβαση διαρκεί περίπου δυόμιση ώρες.

Το μονοπάτι στο αρχικό τμήμα του, έχει σήμανση. Από το διάσελο της Κόκας μέχρι το Κιόσι και τον χωματόδρομο, ΔΕΝ υπάρχει σήμανση και η δυσκολία αυξάνεται, λόγω κακοτράχαλου εδάφους (σάρες, λούκια), μεγάλης κλίσης & βλάστησης μέσα στο δασωμένο τμήμα της διαδρομής.

Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες στον παρακάτω σύνδεσμο:

Το μονοπάτι ξεκινά ακριβώς δίπλα από μάντρα σπιτιού.

Το πρώτο ξέφωτο που συναντάμε, στην τοποθεσία Χελιμούδες

Στο τέλος του δάσους, αφήνουμε το μονοπάτι και ανηφορίζουμε στην απότομη πλαγιά του Ζυγού.

Ανεβαίνοντας στην βόρεια κορυφή του Ζυγού

Η βόρεια κορυφή του Ζυγού. Από εδώ έχουμε οπτική επαφή με την κορυφογραμμή που θα διασχίσουμε.

Η κορυφή του Ζυγού

Το διάσελο ανάμεσα σε Ζυγό και Κόκα

Το μονοπάτι στην δυτική πλευρά του Ζυγού.

Τα λούκια και οι σάρες στα δυτικά του Ζυγού.

Κορυφή «Κιόσι»

Το ξέφωτο που συναντάμε μετά το Κιόσι

Το εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων - τέλος διαδρομής.