ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ-Αγίασμα ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΉΣ-κορυφή ΣΟΥΡΩΤΗ

Photo ofΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ-Αγίασμα ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΉΣ-κορυφή ΣΟΥΡΩΤΗ Photo ofΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ-Αγίασμα ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΉΣ-κορυφή ΣΟΥΡΩΤΗ Photo ofΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ-Αγίασμα ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΉΣ-κορυφή ΣΟΥΡΩΤΗ

November 25, 2020
November 2020

near Agía Paraskeví, Central Macedonia (Greece)

Πρόκειται για μία άγνωστη διαδρομή που εξελίσεται σε μία τελείως άγνωστη από πεζοπορικής πλευράς γωνιά έξω από την Θεσσαλονίκη. Ξεκινάμε από τον οικισμό της Αγίας Παρασκευής, ένα χωριό που βρίσκεται μεταξύ Σουρωτής και Ταγαράδων. Ακολουθούμε την αρχή του ασφαλτόδρομου για το Αγίασμα της Αγίας Παρασκευής αλλά στο πρώτο ρέμα που συναντάμε μέσα στο χωριό στρίβουμε δεξιά μέσα στο ρέμα που έχει καθαρισθεί και μετατραπεί σε μεγάλο μονοπάτι. Αυτό το εγκαταλείπουμε στρίβοντας αριστερά στον πρώτο δασικό δρόμο που το διασχίζει και ανηφορίζουμε προς το δάσος βγαίνοντας σε παλιό ασφαλτόδρομο που μετά από εγκατελειμμένο σπίτι γίνεται χωματόδρομος που φτάνει σε μικρό συγκρότημα από οικείες. Τις παρακάμπτουμε με μονοπάτι και βγαίνουμε σε δασικό δρόμο που τερματίζει στον ασφαλτόδρομο για το Αγίασμα της Αγίας Παρασκευής στον οποίο στρίβουμε προς τα δεξιά με κατεύθυνση προς αυτό. Φτάνουμε στο εξωκλήσι του Αγιάσματος της Αγίας Παρασκευής και αφού το επισκεφθούμε κάνουμε μία παράκαμψη αριστερά στον χωματόδρομο που μας οδηγεί στο εξωκλήσι που βρίσκεται στην δασική θέση Λαιμός Αγίας Παρασκευής. Επιστρέφουμε στο Αγίασμα και συνεχίζουμε στον ανηφορίκό χωματόδρομο που συνεχίζει προς τον ορεινό όγκο του υψώματος ΣΟΥΡΩΤΗ. Μπαίνουμε μέσα σε αγροτικούς δρόμους που μας οδηγούν στον δρόμο που κινείται περιμετρικά του βουνού. Σε αυτόν τον χωματόδρομο στρίβουμε δεξιά και στο πρώτο μονοπάτι που συναντάμε αριστερά σε αυτό. Θα μας οδηγήσει σε διασταύρωση στα δεξιά με την αρχή του μονοπατιού για την τελική ανάβαση στην κορυφή του υψώματος ΣΟΥΡΩΤΗ. Επιστρέφουμε από την κορυφή και φτάνουμε στον περιμετρικό χωματόδρομο κάνοντας μία παράκαμψη για να κερδίσουμε λίγο από τον κύκλο που κάνει το μεγάλο μονοπάτι. Στην συνέχεια ακολουθώντας μονοπάτι μέσα από τα χωράφια αποφεύγουμε ένα μεγάλο μέρος του αγροτικού δρόμου και γρήγορα φτάνουμε στο εξωκλήσι του Αγιάσματος της Αγίας Παρασκευής. Εκεί επισκεπτόμαστε καταρχήν τον μεγάλο μεταλλικό σταυρό που βρίσκεται σε πλαγιά πίσω από το εξωκλήσι και μετά τον χώρο αναψυχής μέσα στα πεύκα που βρίσκεται απέναντι από το εξωκλήσι. Στην συνέχεια ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο που μας οδηγεί στον οικισμό της Αγίας Παρασκευής στον οποίο και ολοκληρώνεται η διαδρομή μας.